God morgon

Kaffe på sängen och dator i knät. Perfekt morgon. Det regnar ute och är tämligen trist väder. Jag brukar drömma mig bort genom att leta resor på nätet, så därför har jag koll på de flesta semesterorterna i Trinidad och Thailand, fast att jag aldrig har varit där.  Men nu har jag börjat leta IT-konferenser istället. Har upptäckt hur många träffar sökordet ”IT” ger… Hur dum får man vara? Måste förfina sökningarna lite. Hittills har jag hittat en trevlig liten sak i Lissabon och något i USA. Det fanns en viss anknytning till IT på de konferenserna, så det ser bra ut. I mitt planlösa surfande ramlade jag över den datapedagogiska tidsskriften Datorn i Utbildningen. Jag har sett den förut, men inte stannat någon längre stund. Synd, för den är värd att läsa. Dagens tips blir att ta sig en titt där. Men nu får jag nog ta tag i dagen: kaffedrickande på barnkalas, pepparkaksbak och städning. Och kanske lite mer surfning när ingen ser.

4 Responses to “God morgon”


  1. 1 Christina W december 1, 2007 kl. 9:47 f m

    Godmorgon
    Här serverades inget kaffe på sängen. Men väl en kopp te i soffhörnet med datorn i knät. Och Lasse Bengtsson pratar på TV och regnet öser ner och tonåringarna är på Dream Hack och mannen sover. Tja…det är en bra dag.

  2. 2 itmamman december 1, 2007 kl. 9:51 f m

    Christina W, låter som en perfekt morgon! Vill bara förtydliga det där med kaffet.. jag serverade mig det själv. Tyckte att jag behövde det. Hälsa Lasse Bengtsson!

  3. 3 edmaniac december 1, 2007 kl. 10:03 f m

    Måste jag välja så väljer jag Lissabon, men varför inte både och. Sök vidare, no limits!

  4. 4 IT-mamman december 1, 2007 kl. 12:24 e m

    Edmaniac, vad kul att du äntligen lämnar en liten kommentar! (Men url´n, min vän… glömde du den? Hur ska du då få upp din statistik?)
    Österrike finns också med bland favoriterna. Svårare att hitta något på Island. No limits sa du? Du kommer att ångra dig… Det blir dyrt det här.


Kommentera

