PIM 4

pim4.jpgEgentligen orkar jag inte. Det är för mycket innehåll i mitt lilla liv just nu. Men bloggskadad som jag är, så måste jag berätta om kvällen. Var på PIM-4-examination med kollegan, som jag en gång snodde en dator av (vi är vänner nu) och våra respektive Pim-examinatorer. Det var några till med och det hela gick av stapeln i en liten miniaula, typ 30 kvm stor, i Den Något Större Kommunen. Proffsigt prat av dem som höll i det gjorde att det var rätt okej.

Sen kom det som jag bävat inför. Att applåderas fram och stå och titta på den där Exceluppgiften jag gjorde i försomras, när jag inte hade en tanke på att det skulle komma att visas upp. Hade jag vetat det hade jag lagt ner lite själ i uppgiften. Fast jag är glad att de inte spelade upp CD´n som jag också hade gjort. Nån måtta på pinsamheter får det vara.

För att ge tillställningen lite glamour, hade de fixat dit Magnus Rosén. Vem det är? Det visste inte jag heller. Men nu vet jag att han tidigare var basist i Hammerfall. Han överraskade med sin snälla framtoning, ljusa röst och bilder från konserter i fattiga länder. Spelade gudomligt på sin bas och briljerade totalt. Fast jag kunde inte låta bli att tänka på det absurda i att sitta i den lilla, lilla aulan och höra en sån mästare spela. Min vana trogen var jag tvungen att göra en ”Josef Fares” och gå fram och säga något ogenomtänkt. Är en kändis i samma rum, så måste jag gripa tillfället. Jo, det måste jag. Jo. Kommer inte ihåg vad jag sa, men ogenomtänkt var det.

En till kändis var på plats: Eva Marsch från Multimediabyrån. Fast med henne var det bara trevligt att få prata en liten stund. Gjorde iallafall ingen ”Josef Fares” där.

När jag kom hem satte Maken på skivan med Magnus. (Jo, jag är Magnus med honom nu….. fast han vet inte om det). 3-åringen dansade loss totalt, så hon verkade gilla den. Killarna brydde sig inget vidare och jag var för trött för att riktigt njuta.

Men nu är det verkligen alles för idag. Maken har precis varit och köpt tändsticksaskar och godis till mig för jag kom på att vi måste göra adventskalender i skolan imorgon. Julen anfaller mig och jag är oförberedd! Tur att jag har en sån snäll make. God natt!

2 Responses to “PIM 4”


  1. 1 Ugglemamma november 29, 2007 kl. 3:01 e m

    Grattis till alla stjärnorna! Och alla kändisarna du fått frottera dig med 🙂

  2. 2 itmamman november 29, 2007 kl. 8:05 e m

    Tack Ugglan! Och tack för hjälpen! Du lotsar ju oss lärare genom en del av uppgifterna på PIM. Vad vore vi utan dig?


Kommentera

