Hem till stöket

It´s Friday! Det låter bättre på engelska på nåt sätt.

Jag önskar att jag kunde säga (som jag skrev igår) att det är underbart att komma hem. Att jag ställer ifrån mig väskan, tar av mig jackan och pussar Maken. Barnen ropar ”Hej älskade mamma!” och så går jag till mitt skinande rena kök och påbörjar middagen.

I verkligheten möts jag av ett kaos. Skor ligger huller om buller i hallen och diverse ryggsäckar och väskor står på snubbelbart avstånd. I hallen står desstom sedan några dagar tillbaka ett gammalt symaskinsbord, som ska bli trädgårdsbord, men det står där i väntan på… att flyttas. Och i vardagsrummet står ett skåp mitt på golvet, för det ska stå på en plats där det nu står ett annat skåp som ska flyttas till… vart då? Sedan har vi det gamla vanliga: massor av leksaker som verkar krypa ut från 3-åringens rum av sig själva, disk som inte har hunnit plockas i diskmaskinen och diverse andra saker som borde flyttas på/ städas undan. Det var några år innan det fanns en lillasyster i huset som det var rätt ordningssamt hemma hos oss. Men jag har glömt hur det var.

Det värsta är när någon helt apropå ringer på dörren. En ordningssam person. Jag har en inövad ramsa om varför det ser ut som det gör. Och så har jag hängt upp skylten som jag köpte i England i somras precis innnanför dörren. Så det inte ska uppstå några missförstånd.

computer1.jpg

Men imorgon ska jag ta tag i eländet. Det brukar hålla sig fint i en dag eller två. Ikväll orkar jag inte med det.  Fast nu när jag har varvat ner vid bloggen så orkar jag nog lyfta luren och beställa pizza. Ett glas vin till det och så tycker jag att jag har ett toppenliv. För skrapar man på den stökiga ytan så är det rätt okej. Faktiskt.

2 Responses to “Hem till stöket”


  1. 1 Persilja november 23, 2007 kl. 11:13 e m

    Var glad att du får lämna stöket! Sa hon bittert…;D

  2. 2 IT-mamman november 24, 2007 kl. 8:23 f m

    Persilja, du är inte det minsta bitter – mig lurar du inte! Jag vet att du är en tämligen nöjd kvinna. Så det så.


Kommentera

