Min nya sport

Jag har börjat träna!

Alla frågar alla vad de tränar och jag piper alltid: ”Jag går stavgång.” Fast det är inte sant. Vi grannar som gick i våras och somras har inte gått en enda gång sen… Usch, det var längesen. Men nu har jag hittat min sport. Boxning! Japp. Och jag är bra. 8-åringen som var med mig var totalt förstummad och sa:” De flesta brukar behöva gå några ronder innan motståndaren nockas, men för dig tar det tio sekunder typ.” Ett gott fotarbete, skydda sitt ansikte och så några raka högerträffar. Då sitter det. Har ni förstått att jag snackar Wii? Men se inte ner på min nya sport – man blir svettig! Jag släcker i rummet så ingen ska se mig utifrån, går igång och boxas som en tok. Det är fantastiskt! Funderar på att slänga stavarna faktiskt.

I övrigt har jag också hunnit bli vän med msn sen jag skrev här sist. Tänkte att jag kunde upprätthålla kontakten med äldste sonen om jag använde mig av det. Han chattar för fullt med sina klasskompisar och ropar: ”Ut, du får inte se!” så fort jag visar mig i dörröpningen. Och så fälller han ner locket till datorn och håller för vad som hållas för kan. Jag har kikat över axeln några gånger… jo man måste ju det… och sett varför jag inte får se. Tjejer… som frågar om han tycker om dem. Och det gläder ju en mamma. Men jag börjar inse vad det innebär att ha msn. Sonen skriver ”Halloj” på min skärm så fort jag loggar in. Och jag hallojar tillbaka såklart. Men ibland måste man koncentrera sig på sitt. Som när jag chattade med min enda andra msn-kontakt. Då var det inte för lätt. 11-åringen brottades med mig för att jag skulle skicka skaksmileys, 8-åringen berättade Bellmanhistorier och 3-åringen undrade vad det var frågan om och hoppade upp i mitt knä. Fatta vilken pekfingervals! Fast nu har jag kommit pålandme.jpg varför jag har sån urusel fingersättning. Varför jag skriver allt med högerhanden och använder vänsterhanden till Ctrl, Shift, a och s, men inget annat. Jag har nästan alltid haft ett barn i knät när jag har jobbat suttit vid datorn! Ammat vid datorn, hållit vällingdrickande barn vid datorn, varit IT-mamma helt enkelt. IT-mammor har urusel fingersättning!

Nä, nu måste jag duscha efter träningen.

14 Responses to “Min nya sport”


  1. 1 Persilja november 20, 2007 kl. 9:12 e m

    Svårt det där med att man SKA hålla koll på vad de säger (och hur) på nätet och samtidigt ge dem privacy.
    Synen av en bebis som hänger vid bröstet och samtidigt glor mot den lysande skärmen kommer alltid att följa mig. Amningsminnen. De har verkligen fått datoranvändnig ”med bröstmjölken”!

  2. 2 Persilja november 20, 2007 kl. 9:15 e m

    Kanske ska kapitulera och köpa wii till julklapp?
    Tycker att fyra datorer, xbox, gamecube, nintendo64, 3 gamecube, nintendo ds och psp borde räcka…men barnen tycker att man MÅSTe ha wii eftersom man får ”moooootion mamma!”

  3. 3 itmamman november 20, 2007 kl. 9:16 e m

    Va, har ni allt det där?!! Men då är det klart att ni ska ha ett Wii också. 😉

  4. 4 itmamman november 20, 2007 kl. 9:18 e m

    Förresten Persilja, hur går det med joggandet?

    Hi, hi, ha… Köp ett Wii säger jag bara.

  5. 5 Magda november 20, 2007 kl. 10:00 e m

    Heh… Jag har varit där ett tag. Och har läst här hos dig någon månad också. Jag har en blogg till… men dyer är mer personlig…

    http://www.frokenfroken.blogspot.com/

  6. 6 Ozzy november 20, 2007 kl. 10:24 e m

    Om du är sugen på vuxenkontakt via msn så har jag det. Äldste sonen kan ge dig adressen. Vi chattar ibland.

  7. 7 Tina november 21, 2007 kl. 12:00 f m

    Brukar man vara ute och gå på byn med stavar då kan kan man ha ljuset tänt framför Wii! Det är min åsikt. Vi hörs på MSN.

    VVS=VågaVägraStavgång

    /TT

  8. 8 IT-mamman november 21, 2007 kl. 8:57 e m

    Magda, jag har varit inne på din andra blogg (länken) men kunde inte kommentera eftersom jag inte hade rätt account eller vad det var. Kan du ändra inställning? Vill gärna komma tillbaka.

    Ozzy, jo jag vet att ni har chatkontakt. Kul! Lägger gärna till dig, fast inte just ikväll.. Pretty trött.. men en annan dag – absolut.

    Tina, ah va bah va?!!!!!!!!

  9. 10 itmamman november 21, 2007 kl. 9:24 e m

    Tack Magda, nu gick det!

  10. 11 Nisse november 21, 2007 kl. 9:53 e m

    Känner mig dum… och jag har inte Googlat…, men vad är ”Wii”?

  11. 12 IT-mamman november 21, 2007 kl. 9:58 e m

    Nisse, du är inte dum! Ska förklara: Wii är en slags spelkonsoll eller vad man säger, typ Playstation, fast man rör sig när man skjuter, boxas eller vad det kan vara. Svänger med kontrollen och slår till. Ungefär så.

  12. 13 Caroline november 23, 2007 kl. 12:23 e m

    Och här har vi nästan alla datorgrejer som finns, även Wii… *flin*
    Fast pojkarna föredrar makens hemmagym istället för Wii-spelet.

    /Caroline

  13. 14 itmamman november 23, 2007 kl. 6:25 e m

    Hemmagym…. skulle man ha!


Kommentera

