Jag rullar mig i stoftet

Här kommer en dementi:

Svägerskan Ozzy känner inte Josef Fares. Jag upprepar: inte. Vad kul det var så länge jag trodde att hon gjorde det! Fast hon känner visst hans brorsa Fares. Eller känner och känner, de har inte pratat sen 2001. Skicka ett julkort till honom, Ozzy, och återuppta kontakten! Han kanske kan presentera dig för Josef och så får du en filmroll och så får jag komma på galapremiären och så…. Nej, det är nog bra som det är. Ber alltså härmed alla som jag har vilselett i Svägerska-Josef-frågan om ursäkt!

Nu när jag har rullat mig i stoftet kan jag lika gärna berätta vad jag håller på med på teknikfronten idag: Jag har fått min första mp3-spelare (Ja, ja, jag vet att jag är sen med allt!) och jag håller på och lär mig den. Den ger mig huvudbry! Jag ville ha en med inspelningsfunktion så att eleverna skulle kunna göra inspelningar och få det till mp3-format direkt. Men här verkar det bli wav! Ska det inte vara mp3 på en mp3?! Vet alla detta utom jag? Som sagt, jag rullar mig i stoftet.

6 Responses to “Jag rullar mig i stoftet”


  1. 1 Tina november 18, 2007 kl. 4:54 e m

    Välkommen i klubben! Jag har haft problem med filer från mp3-spelare som jag sedan inte kunnat öppna i de program vi använt. I skolan är det roligt att kunna utnyttja elevernas egna spelare. Jag har använt mig av Switch för att kunna konvertera filerna till det format som jag velat ha. Lycka till! Vem har sagt att det ska vara enkelt.

  2. 2 Sayo november 18, 2007 kl. 7:54 e m

    Jag har haft lillasyster Fares som elev i engelska… däremot känner jag inte hennes kända bror och missade tyvärr när han besökte skolan och föreläste i aulan😉 Du kan säkert göra en snygg ”jag mötte Lassie” på den ändå😉

  3. 3 IT-mamman november 18, 2007 kl. 8:34 e m

    Tina, mp3 = problem alltså?😦

    Sayo, wow nu blir jag impad!

  4. 4 Persilja november 18, 2007 kl. 8:52 e m

    Håller med Ozzy- Fares Fares är nästan ännu coolare…
    Men nu har ju DU träffat Josef så det är ju nästan lika coolt som att nästan ha haft en svägerska som känner honom…äh!

    Är det maken som burit hem en mp3 till lilla frun?

    Jag vill ha en ipod…

    Hör du det maken?

    Måste länka dig till honom nu!

  5. 5 IT-mamman november 18, 2007 kl. 8:54 e m

    Persilja, Fares Fares var också där och jag nuddade honom… Fast det glömde jag skryta om när jag skrev inlägget. Tur att du tog upp det, så jag fick sagt det!
    Ja, maken har burit hem den lilla mp3´n. Han köpte sig själv en ipod, men jag är inte så kräsen.
    Kramen på dig!


  1. 1 Svägerskan « IT-mamman Trackback vid november 24, 2007 kl. 8:51 f m

Kommentera

