Josef Fares i Tinas hjärta

3-åringen går och sjunger på en egenpåhittad sång. Den låter så här: ”Josef Fares, Josef Fares, Josef Fares…” Undrar hur hon kan ha kommit på en så briljant text? Har jag nämnt det namnet här hemma? Näe?

Novemberfredagen avslutades med filmpremiär på Josef Fares film Leo. Här är han (till höger) med en annan av skådespelarna: Shahab Salehi (till vänster).

skadespelarna.jpg

Leo är en otroligt våldsam men stark film. Det som hjälpte mig igenom den var att jag i alla råa slagsmålsscener tänkte på ljudkillen i Film i Väst-studion. Den snälla killen som gjorde tjoff, poff och dunk-ljuden. ”Det är bara han som dunkar i golvet nu, det är inte på riktigt..” och sådana tankar upptog min hjärna. Puh, svettigt! Det är en film jag varmt rekommenderar om man är över 15, för den har ett så starkt budskap.

Efter filmen dröjde vi oss kvar vid mingelbaren. Vi blev intervjuade och filmade av två ungdomar och vi fick alla tunghäfta och gjorde dålig tv.

intervjuare.jpg

Fast tv och tv, jag vet inte jag, det skulle läggas ut på någon sajt som hette Skvaller eller nåt, men ännu har ingen av oss hittat den. Lika bra det.

Jag kom otroligt nära den man som min dotter sjunger om.

joseffares1.jpg

Funderade på vad jag skulle säga till honom, för något måste man ju säga om man minglar med en kändis och själv är från en Håla där kändisar är ovanliga. Jag klappade honom på axeln och sa förtroligt: ”Vad bra du är!” Hur dumt var inte det? Nu känner jag mig som jag ser ut på headern här ovanför! Undrar vad min svägerska Ozzy ska säga om det? Hon är kompis med Josef, åtminstone har jag lurat i mina kollegor att hon är det. Fast det är du väl Ozzy? Det kändes coolt att säga det till dem. Min vän Tina är vråltokig i honom. Hon slängde trånande blickar efter honom hela kvällen. Jo, det gjorde du!😉 Och jag tycker också att han är snygg. Men jag får komma ihåg att jag inte är 17 år utan 20 år äldre än så. Jag känner till min ålder, men det är inte lätt att ta in. Som parentes kan jag tillägga att en telefonabonnemangförsäljare ropade ”Hej tjejen!” till mig i Trollhättans köpcentrum. Inte ”Hej tanten!”. Jag älskar såna försäljare! Så jag hejade och vinkade tillbaka och sprang vidare för att lägga på mer parkeringspengar. Upplyftande! Det var också upplyftande att en av Josefs kompisar ropade ”Jalla, jalla!” till mig. Så där blev det ett ”Jalla, jalla!” tillbaka innan jag slank in på toaletten. En trebarnsmama på vift blir glad för det lilla.

Annars var behållningen av kvällen, förutom ovanstående och prat med goa kollegor, att få tillfälle att prata med Fredrik från Rektorsakademin. Verkligen roligt att få prata irl! Hoppas du hade det trevligt resten av helgen, Fredrik!

Som avslutning på detta inlägg lägger jag ut en bild där Josef poserar för mig. This is for you Tina:

thejoseffares.jpg

10 Responses to “Josef Fares i Tinas hjärta”


  1. 1 Persilja november 17, 2007 kl. 8:43 e m

    Love Josef Fares! Också. Lyllo! Hur luktade han? ;D

  2. 2 Bloggblad november 17, 2007 kl. 9:35 e m

    WOW! Här var’e jag-har-tagit-på-en-kändis…🙂 Men du sa nog helt rätt sak – det finns inte nån som INTE vill höra ”vad bra du är!”

  3. 3 itmamman november 17, 2007 kl. 9:38 e m

    Perilja, oj jag glömde lukta… Vilken miss!

    Bloggblad, tror du det? Inte patetiskt då? Men du vet, han är ju stor. Klart han är bra. Inte skulle man ha klampat fram till Ingemar Bergman och sagt: ”Vad bra du är!”?

  4. 4 Persilja november 17, 2007 kl. 10:43 e m

    Bilden du tog så nära; vilka läppar!!! Lite Mads Mikkelsen över dem!

  5. 5 itmamman november 17, 2007 kl. 10:55 e m

    Persilja, ska erkänna att jag zoomade. Stod inte så nära just då. Men sen…

  6. 6 Tina november 18, 2007 kl. 11:48 f m

    Sista bilden blev ju riktigt bra! Sedan kan jag berättade att jag använde alla mina sinnen. Även luktisinnet! De trånande blickarna var bara mitt normala tillstånd av att ta in intryck och se på världen med stor öppenhet. =)

  7. 7 Ozzy november 18, 2007 kl. 11:50 f m

    Tyvärr måste jag göra dig besviken kära svägo. Jag känner inte Josef Fares. Däremot så har jag en massa polare som varit med i hans allra första alster innan han kom in på regiutbildningen. Fast… jag känner hans bror Fares Fares. Och det är nästan ännu coolare. :O) Å andra sidan har jag nog inte pratat med Fares sen…2001? Men jag har spelat teater med honom.

    Buähähäää alla blir kända utom jag. Obs ironi. Vill inte vara känd. Vill bara kunna leva på teater.

  8. 8 Bloggblad november 18, 2007 kl. 1:38 e m

    Jag ska ju på galapremiär på tisdag – synd bara att jag inte alls känner till de stora skådisarna som kommer… kan inte ett enda tyskt skådisnamn sen käre Fassbinders tid. Och dom har nog gått i pension allihop…
    Men nog sjutton kommer jag att säga SEHR GUT! AUSGEZEICHNET!!! och en massa annat…

  9. 9 itmamman november 18, 2007 kl. 1:48 e m

    Ozzy, synd! Jag har nu gått ut med en dementi.😦

    Bloggblad, vad ska du på för film?! Måste gå in på din blogg och läsa!


  1. 1 PIM 4 « IT-mamman Trackback vid november 28, 2007 kl. 9:59 e m

Kommentera

