När mannen är borta

Så där ja. Då var Maken pussad och avvinkad. Han ska till Chicago en vecka. Var så till sig så han bytte header på sin blogg. Hade till och med mage att visa mig att hotellet låg väldigt nära den stooora shoppinggatan. Varför följde jag inte med? Jag kunde ju ha tagit ledigt! Men nej då, jag har nytt jobb och inte gör man så då. Man går till jobbet som vanligt och är glad för att man ska få åka på kurs till Trollhättan över en dag.

Fast det är inte synd om mig, nej då. Barnen och jag ska ut och lämna Pandasaker som de har lurat på folk. Och jag ska städa hela huset. Risken är stor att jag trillar in på Facebook när jag hasar förbi med dammsugaren. Man bara råkar det liksom. Här får ni njuta av en liten fin låt innan ni själva registrerar er. Ugglemamma hittade den. Hoppas det funkar att se den, för hos mig stoppar den mitt i låten, men det är nog bara något tjall med uppkopplingen.

2 Responses to “När mannen är borta”


  1. 1 Persilja november 10, 2007 kl. 6:51 e m

    Jo! Jag har sett den! Skitbra! Men…
    Nej, jag förstår FORTFARANDE inte tjusningen med Facebook. Får jag fråga; om man får ett meddelande på funwall:en, t.ex är det då ohövligt att inte se på den, eller att inte kommentera eller tacka att man fått det??? Jag fattar nämligen oftast inte HUr man gör. OCh då skiter jag i det helt istället…
    Så hur är det med etikettreglerna på Facebook, du som har sugits in där?

    Vad är väl en vecka i Chicago mot en dagstur till Trolhättan och en heldagsstädning???

  2. 2 IT-mamman november 10, 2007 kl. 7:03 e m

    Tack Persilja, du förstår tjusningen med att stanna kvar. Även om du inte förstår dig på Facebook…
    Och det där med meddelanden på Facebook, jag tror inte det är så ohövligt att inte tacka ja till allt. Gör det inte själv. Många skickar nog samma till alla sina ”vänner”, de är förkryssade i sändningen liksom, så man kollar väl inte vilka som tackar ja och inte.
    Jag fattar inte hur applikationen Oktoberfest funkar. Du kan väl spana in det och berätta för mig hur man gör. Ha, nu lurar jag in dig dit igen! Ska nog skicka en Facebookvinkning eller kram om ett tag till dig bara för att testa dig…


Kommentera

