OpenSocial – imorgon nära dig

Facebookdödaren. Så har den kallats. OpenSocial är nästa grej som nu har lanserats av Google och som är en samlingsportal där allt innehåll hämtas från andra communities som användaren är ansluten till. Och koden är öppen för alla – man kan lägga till egna applikationer och öka OpenSocials användningsområden. Läs mer här.

Så klart måste jag testa – jag som tyckte att det räckte med Facebook. Men IT stannar aldrig upp, man kan inte lägga ner det som man gör med Myndigheten för Skolutveckling (!!). Utvecklingen stannar inte upp. Man måste vara där det händer och se med egna ögon vad det är. Finnas mitt i smeten liksom.

6 Responses to “OpenSocial – imorgon nära dig”


  1. 1 Persilja november 4, 2007 kl. 9:57 f m

    En del har det drivet, inte alla! DU har det drivet, det är det som är intressantast med dig.
    Sen kan jag och andra åka snålskjuts på arbetshästen…

  2. 2 kajsasi november 4, 2007 kl. 1:25 e m

    Jag har varit inne på opensocial, men jag fattar ingenting! Fast kanske har jag lyckat bli medlem för jag har fått en massa mail från människor jag inte känner och det blev efter min försök med opensocial.????

  3. 3 itmamman november 4, 2007 kl. 6:47 e m

    Persilja, och jag åker snålskjuts på dig som syr! Arbetshäst!

    Kajsasi, jag var också där och kikade men fattade det som att det som är öppet nu är för dem som gör applikationer. Det visar sig nog på måndag hur det funkar.

  4. 4 Martin Sandberg november 4, 2007 kl. 9:22 e m

    Men jag har fortfarande inte riktigt förstått vad detta överhuvudtaget är bra för och jag känner mig så gammal! Öppnade ett facebookkonto efter elevpåstötningar och vet inte vad jag ska göra med det. Och hur känns det att ha tre kompisar. Varav två 19-åriga flickor? Varning. Samtidigt som alla börjar överge facebook och jag återigen känner mig sist i världen. Typ sist med video, sist med micro sist med gameboy som jag minns så väl från min barndom. Vad göra?

    /Martin

    http://svensklararen.blogspot.com

  5. 5 IT-mamman november 4, 2007 kl. 9:54 e m

    Martin, hej och välkommen! Jag tror inte alla börjar överge Facebook nu, så ta det du lugnt. Jag är inte mycket för potatiskastning och sånt, men att hitta gamla vänner som man förlorat kontakten med är vad jag gillar med Facebook.
    Och finns du på Facebook så kan du inte vara sist med allt!


  1. 1 Nu kommer Yahoo och Google med detta « IT-mamman Trackback vid november 15, 2007 kl. 9:23 e m

Kommentera

