E-handelstips

Status: Ännu ingen symaskin funnen. Men jag har inte gett upp än – har varit både högt och lågt och rivit omkring. Satsar nog på att den gömmer sig på vinden ändå. Har varit där två gånger på två dagar, men ska nog upp där igen.

Fast man kan ju vara kreativ på andra sätt. Klippa 8-åringen till exempel. Han hatar det och det märks på hans kalufs. Den är alltid för yvig. Men nu är han stylad och klippt – av mig. Det föregicks av viss muta: ”Jag tänkte att vi skulle åka och bowla, men det gör vi bara om du är klippt och har städat ditt rum först”. Japp, sån är jag. En mutmorsa. Men det funkar. Nu går han inne på sitt rum, nyklippt och grann med dammtrasan i handen och nynnar på Ebaylåten. Ganska nöjd, tror jag.
Ebay, ja. Där kan man hitta julklappar. Ett annat ställe är Hikmet. Måste bara tipsa om det eftersom det snart är jul. Väldigt snart. 3-åringen ska få (Schyyy!) ett dockskåp. Och till det måste man ha möbler. Dockmöbler är extremt dyrt. Men inte på Hikmet. Halva priset ungefär. Det var dagens e-handelstips. Lite IT var det väl över det?

4 Responses to “E-handelstips”


  1. 1 Översättarhelena november 2, 2007 kl. 12:45 e m

    Har du sett dockmöblerna som finns på Indiska? Jag vet inte hur de står sig prismässigt i jämförelse med leksaksaffärerna, men de är vansinnigt fina! Nästan så det grämer mig lite att mina barn är för stora för sånt🙂

  2. 2 Persilja november 2, 2007 kl. 1:08 e m

    Jag har sett dockmöblerna på indiska-har köpt dem, men de håller kanske inte åt en treåring…de där stålrörsbenen går av så lätt så lätt. Fast trämöblerna håller nog…
    Jag har köpt en del dockmöbler på tradera, skitfina blommig fåtöljer och sånt…
    Måste gå in på hikmet! Tack för tipset!

  3. 3 Bloggblad november 2, 2007 kl. 2:44 e m

    Hot och mutor – det är mina barn uppfostrade med, och de är nu skötsamma vuxna. Verkar inte ha tagit någon större skada… eller också ligger de på divanen hos en dyr terapeut… vad vet jag?

  4. 4 itmamman november 3, 2007 kl. 9:37 f m

    Översättarhelena, jo jag har sett dem, men det blev inget köp då. Lovade mig själv när jag var ung och barnlös att mina barn skulle få ett snickarglädjedockhus. Sen blev det ett vanligt trist på rea iallafall…
    Persilja, var också inne på Tradera och letade, men just då fanns inte mycket sånt där.
    Tack Bloggblad, det känns skönt att veta att du också har kört med det. Då kommer det att gå bra.


Kommentera

