Djupare in i Facebook (uppdaterat)

Jag får kontakt med fler och fler vänner på Facebook (Inte för att jag har så jättemånga där, men ändå…) Nu senast var det två gamla vänner från Staden där vi bodde förut. Det är vad jag gillar med stället. Sen hoppas jag ju på att många lärare ska trilla in i den IT-grupp jag skapade där. Man vet inte vad det kan leda till.

Men tyvärr hinner jag inte slänga fler potatisar (För icke insatta: Det far många sådana på Facebook) och sånt just nu. Det är inte av illvilja mot er som skickar förfrågan, det är bara så förbenat mycket att göra just nu. Jag kikar dock gärna in nån gång ibland och kollar er uppdaterade ”Anne-Marie is……” om vad ni håller på med. Sånt tycker jag är skoj.

Såg ni förresten på nyheterna i kväll? Facebook var på tapeten. Det står visst i avtalet (som jag godkänt utan att läsa) att Facebook har rättigheten till de bilder jag lägger ut där. Skulle kanske ha läst nogrannare. Fast så många bilder har jag inte heller..

Uppdatering: Jag lämnade datorn och gick ut i köket för att koka en kopp te. Maken satt för tillfället vid köksbordet med sin bärbara och såg djupt koncentrerad ut. Nästan lite skärrad. Plötsligt hördes ett ”Ohhhhsch” från hans håll. Hjälp! Nu har aktien rasat eller så har han upptäckt ett allvarligt fel som han gjorde tidigare idag på jobbet. ”Vad är det?” frågade jag och bävade inför svaret. ”Jag fick 95% rätt på Name The 1980´s Rock N Roll Band på Facebook. Bättre än Studiomannen.” Mäkta skakad och stolt la han sedan ut en bild om bedriften på sin egen blogg. Vojne!

8 Responses to “Djupare in i Facebook (uppdaterat)”


  1. 1 Persilja oktober 25, 2007 kl. 8:52 e m

    Jag fattar faktiskt inte alls storheten med facebook.
    Ja, om man ingår i en särskild yrkesgrupp då kan jag förstå men annars är det mest tidsödande. Jag får dagligen mejl om olika saker som hänt men jag orkar snart inte kolla på allt. Det är ”utmaningar”hit och dit. Nej, jag är ingen facebook anhängare!!!

  2. 2 itmamman oktober 25, 2007 kl. 9:07 e m

    Persilja, jag förstår och både håller med och inte. Som sagt, gillar att hålla koll på vänner, men det andra blir lätt en tidstjuv.

  3. 3 Persilja oktober 25, 2007 kl. 9:30 e m

    Jag gillar det säkert inte för att jag bara har få vänner! Haha! Jag orkar inte jaga och bjuda in nya vänner. Flest vinner vettu!
    Så är det säääkert. Ren och puuur missunnsamhet från min sida. jäpp!

  4. 4 IT-mamman oktober 26, 2007 kl. 5:55 f m

    Persilja, den går jag inte på. Vem har flest besök på sin blogg, du eller jag? Du. Vem har snart hela Mamas läsekrets som vänner? Du. Så kom inte dragande med nåt sånt.😉

  5. 5 Caroline oktober 27, 2007 kl. 12:36 e m

    Är med i Facebook, men är dä så sällan, då det inte är min stil precis…

    Caroline

  6. 6 Martina oktober 28, 2007 kl. 1:09 f m

    Klart man har facebook😉 Hade du nån IT grupp? Tidstjuv är då ett som är säkert!😀

  7. 7 Sayo oktober 28, 2007 kl. 1:12 f m

    Klart man har facebook😉 Hade du nån IT grupp? Tidstjuv är då ett som är säkert!😀

    Ps fick fel nick och länkar på förra så det meddelandet kan du radera om du vill🙂

  8. 8 IT-mamman oktober 28, 2007 kl. 10:09 f m

    Sayo, jag vill inte gå ut med vem jag är här, så du får söka på Facebook och se om du hittar gruppen. Meningen är att alla ska komma med tips där.


Kommentera

