Test av ToonDoo

Vi har Bokslukarvecka i skolan, vilket innebär att eleverna slukar böcker och annat läsbart, samt att de producerar en hel del som andra ska kunna läsa. Nedan en bild på vårt klassrum med läskojor:

bokslukarvecka.jpg

Imorgon tänkte jag att de skulle göra serier. Vi har ett skolprogram där man kan göra sånt, men jag tycker inte det är så jätteroliga bilder där precis. Letade därför på nätet och hittade ToonDoo.com, ett ställe där man kan göra egna serier (enkla), spara och bädda in på sin blogg. Bäst av allt är att det funkar på WordPress! Här har ni ett smakprov. Ge ingen respons tack, jag klarade inte av att vara särskilt rolig på de minuterna det tog att göra serien.

7 Responses to “Test av ToonDoo”


  1. 1 Persilja oktober 23, 2007 kl. 9:21 e m

    Jamen du är ju helt fantastisk! inte får mina barn bygga läskojor i sina klassrum! Vad smart och mysigt! Läslustan blir inte alls lika lustig när de måste sitta i sina bänkar!

    Grattis till argalappen bidraget! Det var en kul lapp!
    Goodnight!

  2. 2 ugglemmamma oktober 23, 2007 kl. 10:08 e m

    Dumilde vad du hittar mycket kul applikationer på nätet! Nu tycker jag ugglebloggen börjar ligga i lä.🙂
    Jag måste testa både ToonDo och Voki snart. Fast just nu handlar det mest om att komma i fatt, för så här fint hade jag det förra veckan: http://www.flickr.com/photos/ugglemamma/

    (Men egentligen var jag på konferens. Fast jag hann turista också. Och konferensen var jättespännande.)

  3. 3 IT-mamman oktober 24, 2007 kl. 8:12 e m

    Persilja, tack för all uppmuntran! Den lever jag länge på.

    Ugglemamma, det var finfina kort! Lite för fina faktiskt – jag blir lockad att åka dit. Inte helt fel med konferens på en sån plats…
    Men du, Ugglebloggen ligger aldrig i lä, så det så.

  4. 4 Pippi oktober 25, 2007 kl. 11:07 f m

    Vad mysigt med läskojor!

    Tycker att det är så bra med din blogg, förresten🙂 Det dyker alltid upp något roligt it-grejs att pyssla med!🙂 En vacker dag kanske jag kommer mig för att göra något av det på jobbet också. Det här med serier, vore ju något för mitt svenska språkval…

  5. 5 IT-mamman oktober 25, 2007 kl. 6:43 e m

    Pippi, kul att du tycker det! Det är liksom min mening att ibland få inspirera. Och du, låt dina elever få utforska sajten själva om du tycker den är krånglig. Jag är säker på att de snabbt kommer igång. Du är väl på högstadiet, eller har jag fattat det hela fel?

  6. 6 Pippi oktober 25, 2007 kl. 8:37 e m

    Ja, du lyckas verkligen med att sprida inspiration🙂 Har inte tittat så mycket på sajten än, bara konstaterat att det skulle kunna vara något. Utforskandet är jag övertygad om att mina elever klarar minst lika bra och kanske också bättre än jag – de går mycket riktigt på högstadiet. Ska passa på att titta närmare på det där kommande vecka när vi har elevfritt på skolan och jag ska se över planeringen för språkvalet…

  7. 7 IT-mamman oktober 25, 2007 kl. 8:49 e m

    Pippi, och du inspirerar med det du skriver och med dina bilder!


Kommentera

