Femårstjejen slår till igen

Gästerna har precis gått hem. Det var femårstjejen med familj som var här. När vi satt och åt tittade hon på mig med sina stora ögon och sa allvarligt:

”Försöker du att vara fin?”

Jag funderar fortfarande på vad hon menade… Tyckte hon att jag var fin eller kände hon medlidande med mig? I love that girl!

2 Responses to “Femårstjejen slår till igen”


  1. 1 Persilja oktober 20, 2007 kl. 10:51 e m

    Barn kan verkligen ge en huvudbry.
    Men man bryr sig verkligen vad de tycker, för det är alltid ärligt. Min dotter sa förra vintern ”måste du ha den där baskern, jag tycker du är lite ful i den”. Det var min favoritbasker som hängt med i herrans många år (limegrön och grann). Hon hade tyckt det länge, men inte sagt nåt. Plötsligt kände jag mig som en karljohanssvamp i den när jag var ute och snart hamnade den i en låda för att inte användas mer…
    Vad ville jag ha sagt med detta då? Kanske att du nog bryr dig iallafall vad fröken femåring kan ha tänkats tyckt.

  2. 2 itmamman oktober 21, 2007 kl. 8:40 f m

    Persilja, mmm du har nog rätt. Just hur man ska se ut, kan ju ge en huvudbry ibland.


Kommentera

