Skolbloggen tar form

Nu har jag provat att lägga in en karta i högerspalten. Fast eftersom jag fortfarande är lite hemlig, så märker jag inte ut exakt var jag finns. Det som funkar i WordPress är att lägga in en Platial mapkit i sin Widget och sen klistra in koden till kartan där. Vi får prova det på klassbloggen. Några elever har börjat spela in små snuttar till en podcast och några har skrivit mer traditionella inlägg. Men vi får jobba vidare en annan dag. Imorgon drar vi ut i svampskogen. Måste packa matsäcken med mina köpta pannkakor!

2 Responses to “Skolbloggen tar form”


  1. 1 Persilja oktober 16, 2007 kl. 5:51 f m

    Tycker alla barn att det är skoj?
    Att göra en blogg alltså. Har var och en varsin eller har hela klassen en tillsammans eller har man gjort grupper?

  2. 2 IT-mamman oktober 16, 2007 kl. 4:39 e m

    Persilja, ja det verkar som de tycker det är skoj. De är väldigt stolta över att deras film finns på YouTube. Var tvungen att lägga den där för att få in den på bloggen. Just nu är bloggen gemensam för vår klass och parallellklassen, men snart ska var och en få starta varsin. Det är deras egen idé och jag tror de kommer att tycka det är kul. Men för tillfället arbetar de i grupper med att göra material till bloggen. Tanken är att vi pytsar ut lite då och då.


Kommentera

