Man är väl inte bara IT-mamma…

help.jpg…och lärare. Man är även brandman. Jorrå. Den fånigt leende personen till höger är faktiskt jag. Tillsammans med elva andra skolmänniskor fick jag ta fram den barmhärtiga samariten i mig i eftermiddags. Efter pulver- och kolsyresläckning, var det dags att rädda Bertil. Stackarn var alldeles förkolnad och livlös, men var tvungen att brinna gång på gång för att vi skulle få rädda livet på honom med en filt. Bertil var alltså en övningsdocka. Tur det, för hade han levt, hade han nog kvidit värre än värst. Jag bankade nämligen på stackaren efter att min kompanjon och jag hade kastat filten över honom. Och det fick man inte, för det gör ont. Nej, stryka med handen var vad man skulle göra. Men nu vet jag det och hoppas att jag aldrig behöver prova på det i verkliga livet. Fast det var ganska roligt att leka brandman när det bara var en lek.

Men nu är jag IT-mamma igen. Har med en film hem i filmkameran som barnen gjorde idag och som jag ska kolla på och lägga ut på YouTube. Sen ska de få lägga in den på bloggen i nästa vecka. Undrar just hur den blev. Både min klass och parallellklassen blev nästan paralyserade när filmkameran sattes på. En kille och en tjej turades om att filma en snutt av en lektion, samtidigt som de frågade på engelska vad kompisarna höll på med. Några svarade lite tyst och förskrämt, medan andra bara stirrade in i kameran. Stumfilm nästan. Ska som sagt bli spännande att se.

0 Responses to “Man är väl inte bara IT-mamma…”



  1. Kommentera

Kommentera

