Bloggande föräldrar – inte lätt för barnen

Eleverna filmade som sagt en del av en lektion idag för att lägga ut på sin blogg. Parallellklassen skulle också filmas, så jag högg tag i deras lärare och frågade om det passade att göra det idag. Hon hoppade till och sa:

”Ja just det, bloggen ja! Den har jag glömt bort att berätta om för barnen.”

Så jag fick tillåtelse att komma in i deras klass och berätta om det hela. En tjej räckte nästan genast upp handen och sa:

”Jag vet vad en blogg är. Min mamma bloggar (Här himlade hon med ögonen) jämt!”

Jag såg deltagande på henne och tänkte ”stackars barn”, tills jag kom på att hon kunde ha varit min dotter. Ur min mun kom istället:

”Vad kul!”

2 Responses to “Bloggande föräldrar – inte lätt för barnen”


  1. 1 erica oktober 6, 2007 kl. 10:51 f m

    Mammaorna tar över nätet visar det sig i en ny undersökning. Jodå – kvinnor kan, men vänta bara, snart ska väl bloggfenimenet skrivas ned av missunsamma män så att det bara är att släcka ned hela rörelsen. Hoppas att jag har fel.

    Ska verkligen ta tag i elevernas medverkan till blogg. Kanske öppnar jag en egen bara för dem…just det. Det gör jag. Nu.

  2. 2 itmamman oktober 6, 2007 kl. 9:57 e m

    Erica, var har du hittat den undersökningen? Sånt gillar jag. Svart på vitt.
    Vad skoj att du startar blogg för eleverna! Tala om hur det går, snälla.


Kommentera

