Idag föddes en blogg

Idag föddes vår och parallellklassens blogg. Det är den vi ska skriva på engelska. Vi började lite trevande men snart ska den fyllas med mer innehåll. Genast ville eleverna starta varsin egen också. Jag sa ”Javisst, det ska ni få göra. Snart.” De vill så mycket. Kul! De ser till att jag vet att jag lever och det kan ju inte vara fel.

7 Responses to “Idag föddes en blogg”


  1. 1 anne-marie Körling oktober 3, 2007 kl. 8:16 e m

    MEN SÅ KUL… MEN SÅ BRA… Hur gör du… är det tillåtet? Vad gör man med insyn och skydd av eleverna…Kan du inte dokumentera ditt arbete. Så nyfiken och så mycket nyfiken. Jättenyfiken. Du är så bra. Anne-Marie

  2. 2 Persilja oktober 3, 2007 kl. 9:41 e m

    Vad kul!
    En historisk dag!
    Har de fått några besökare ännu???

  3. 3 ugglemamma oktober 4, 2007 kl. 8:24 f m

    Adressen! Adressen!! Adressen!!! (Hur ska ni annars få besökare 😉 )

  4. 4 IT-mamman oktober 4, 2007 kl. 4:13 e m

    Anne-Marie, jorrå det är tillåtet. Har informerat föräldrarna om att vi lägger ut bilder på barnen men att vi inte skriver vem som är vem. Ingen underskrift behövs, enligt IT-samordnaren. Men det är som sagt bra att informera föräldrarna och rektorn. Vi har kommentarsfunktionen på, men den kan man stänga av om man vill.

    Persilja, besökare? Nja, det har jag faktiskt inte kollat. Vi har bara valt utseende och namn och skrivit en kort rad. Nästa vecka kör vi igång ordentligt och då hoppas jag fler trillar in. Bl.a. våra bloggvänner i Polen och Portugal.

    Ugglemamma, adressen kan jag mejla när vi har kommit igång. Just nu finns inte mycket där.

  5. 5 Persilja oktober 4, 2007 kl. 6:42 e m

    Och så kanske bloggvänner i Bensbyn?
    Fast jag tror inte de kommer att blogga i femman här. De har ingen IT.mamma…

  6. 6 itmamman oktober 4, 2007 kl. 8:06 e m

    Persilja, Bensbyn är välkomna! Bra om vi kan kommunicera på engelska. Det kan vara svårt med dialekten annars…

  7. 7 Sayo oktober 9, 2007 kl. 9:14 e m

    Fler vill ha länken! Maila gärna mig med, har elever som skulle tycka att det var kanonkul att läsa en sån blogg!!


Kommentera

