Ut och svira igen

Vi bor i en håla. En liten fin håla, men dock en håla.

Maken fick två biobiljetter av knattelagets tacksamma föräldrar, däribland mig, för att kunna ta med sig den tacksamma frun på bio. Biljetterna gäller endast på biografen i Hålan och inte i Den Stora Staden. Svägerskan, som visar sig ha en lucka på lördag, kan tänka sig att ställa upp som barnvakt. Tjoho! Då är det bara att kolla upp vilken film vi ska se. Få se nu… lördag… det finns en film klockan 15.00…. Det är…..

Shrek den Tredje.

Tjoho. Vi bor i en håla.

11 Responses to “Ut och svira igen”


  1. 1 Ingela oktober 2, 2007 kl. 8:19 e m

    Shrek är ju skitbra! Rolig och full av moral på samma gång.

    Jaja, jag fattar väl att ska man gå på bio med en väninna vill man kanske se nåt annat, typ en romantisk komedi eller nåt drama byggt på verklig händelse som man aldrig skulle få sin man med ¨på…

  2. 2 Maria-Jag blommar oktober 2, 2007 kl. 8:38 e m

    Shrek är ju säkert inte dålig…fylld av både humor för barn och vuxna…men det är klart att det måste vara tråkigt att inte kunna välja vilken film man vill se…

  3. 3 Bloggblad oktober 2, 2007 kl. 8:43 e m

    Och jag har biljetter som bara gäller i Större Staden och inte alls i Lilla Hålan… så jag kommer nog aldrig på bio. Åka bil 2×20 minuter och hitta P-plats… näe, vad jobbigt!

  4. 4 itmamman oktober 2, 2007 kl. 8:56 e m

    Ingela, Maria och Bloggblad, jag får fråga barnen om de kan rekommendera Maken och mig att se Shrek. De har nämligen redan sett den. Men jag vill snyfta och snörvla! Gör man det till Shrek? Klockan 15:00?

  5. 5 Pippi oktober 2, 2007 kl. 9:35 e m

    Romantisk dejt med maken… Då är ju Shrek den tredje kl. 15 perfekt 😉 Snyfta och snörvla gör du möjligen av förtvivlan över att det inte var ett drama, eller så är du på samma nivå som jag och min make och skrattar så du gråter 😉

    Men visst är det frustrerande att bo i en håla sådana gånger… Det vore ju kul att åtminstone kunna ha två filmer att välja på och kanske till och med två klockslag *svindlande tanke*

  6. 6 Persilja oktober 3, 2007 kl. 5:51 f m

    Jag har bott i en håla.
    (Eller hur Pippi!)
    Men oj vad vi gick på bio!
    Nu bor jag i ett kulturellt mecka. Har varit på bio en (1) gång…
    Vet inte vad jag vill ha sagt.
    Trist med lite utbud, men man får liksom ändan ur vagnen att gå eftersom chansen inte ofta dyker upp.
    Måste ni gå NU då. Spara biljetterna, utnyttja Ozzy och gå på restaurang vetja!!!
    OCh så går ni på bio nästa gång det kommer en romantiskt snyftare!

  7. 7 Lotten Bergman oktober 3, 2007 kl. 7:41 f m

    Har ni sett de andra Shrekarna? Jag måste faktiskt hålla med — Shrek är jättebra! Gå och se. (Ni kommer förstås att vara de absolut enda där utan barn, vilket kommer att kännas fullkomligt absurdt.) Men: det måste vara den engelska versionen eftersom den svenska dubbningen inte är lika rolig. (Nemo är däremot alldeles lysande på svenska.)

  8. 8 itmamman oktober 3, 2007 kl. 3:19 e m

    Pippi, jag vet inte om jag vill skratta så jag gråter på en film jag ser med maken. Han brukar asgarva och vara mycket pinsam. Det måste vara hemskt sorgligt om vi ska kunna gå på bio ihop.

    Persilja, restaurang var en toppenidé. Få vi det Ozzy?

    Lotten, Jag har sett den första Shrekfilmen. Fast engelsk version kan vi nog inte få i vår lilla håla…

  9. 9 Ingela oktober 3, 2007 kl. 5:44 e m

    Jag läste visst fel, det var alltså maken du skulle gå med…? Jamen ska ni inte gå på en ”köra-sönder-bilar-och-andra-saker”-film då?

    Om snörvlingen kan jag säga att det numera knappt finns några filmer (utom de där ovan nämnda) som får mej att åtminstone dra lååånga andetag vid något tillfälle i filmen. Ofta mot slutet. Säger återigen som Frank MC Court: Blåsan har hamnat för nära ögonen…

  10. 10 Ozzy oktober 4, 2007 kl. 7:29 f m

    Klart ni får gå på restirang!

  11. 11 IT-mamman oktober 4, 2007 kl. 4:14 e m

    Ingela, snörvla är ganska härligt när man ser på film.

    Ozzy, vi får ta ett telefonsnack!


Kommentera

