Kostymprojektet tar form

Kommunikation. Det kan vara svårt.

Idag har jag mejlat fram och tillbaka med läraren i Portugal som ska vara med i eTwinningprojektet. Vi ska enas om ett namn på projektet och om innehållet. Hon föreslog namnet (översatt till svenska ifall hon tittar in här) Kostymer och traditioner. Jag föreslog att vi ändrade det till Vanor (liknande stavning) och traditioner. Lite språklig förvirring när man ska kommunicera på engelska. Ändå tror jag att det kommer att bli bra, när vi väl har tagit oss förbi de språkliga hindren.

Men jag har inte suttit så mycket vid datorn. Det har varit kanonväder, Maken har huggit ved och jag har rensat och grejat i trädgården. Nu är 8-åringen och Maken iväg på årets sista fotbollsmatch med knattelaget. 8-åringen får nog motta någon liten plakett och Maken kommer hem med en present. Det vet jag, för vi har själva varit med och samlat in pengar till den. Det var lite skoj, för en kväll ringde en annan fotbollsmamma och undrade om vi ville vara med och samla in pengar till tränarna. Och om jag kunde ringa vidare och be några andra fotbollsföräldrar att lämna sitt bidrag. Visst kunde jag det. Fast det kändes lite knepigt att som tränarhustru ringa och be om pengar till Makens present. Weird. Ska bli spännande att se vad han har fått när han kommer hem och vänder i dörren för att sedan hoppa på tåget till Stockholm. Måste komma ihåg att ställa tre väckarklockor så barnen och jag inte försover oss imorgon när han är iväg.

Uppdaterat: Maken kom hem med två biocheckar. Bra. Mycket bra. Någon bloggare som kan vara barnvakt?

10 Responses to “Kostymprojektet tar form”


  1. 2 itmamman september 23, 2007 kl. 7:47 e m

    Till Portugal eller hem? Nej, sitt du på tåget och slappa medan jag tar hand om marktjänsten hemma. Puss!

  2. 3 Bloggblad september 23, 2007 kl. 8:35 e m

    Hehe… det tog ett tag innan språkpoletten trillade fram kostymer av customs…🙂

  3. 4 IT-mamman september 23, 2007 kl. 8:43 e m

    Ja, costumes är likt men blir liksom fel..

  4. 5 Ozzy september 24, 2007 kl. 8:56 f m

    Jag kan vara barnvakt!

  5. 6 itmamman september 24, 2007 kl. 7:16 e m

    YES! Ozzy, jag bokar in dig. Ska köpa chips och popcorn till er. När kan du?

  6. 7 Ozzy september 26, 2007 kl. 3:19 e m

    Efter tentan som är nästa torsdag har jag lite mer tid. Den lördagen kanske?

  7. 8 IT-mamman september 26, 2007 kl. 3:46 e m

    Jippijaja! Ska kolla upp det lite närmare och återkomma. Puss!

  8. 9 Ozzy september 26, 2007 kl. 9:16 e m

    Det är perfekt med blogg-kommunikation. Då slipper man ju prata med varandra i verkligheten. *ironi* Vi har verkligen blivit en it-nördig släkt. Kommunikation via blogg och fejsbok. Ibland festar vi till det med ett sms eller två också. Men ja, nästa lördag känns som en barnpassardag.

  9. 10 IT-mamman september 29, 2007 kl. 3:33 e m

    Ozzy, men visst är det bra att vara it-nördig!🙂 Tänk vad mycket kontakt vi har nuförtiden!


Kommentera

