Agility, IT och mammeri

Skönt med lördag då man hinner ta igen en del av allt man inte hunnit med under veckan. Och gympapasset med 2-åringen ger gott samvete. Det känns nästan som om man är på agility med sin lilla, när man ligger på alla fyra vid utgången av tygtunneln och ropar: ”Kom nu då! Bravo!” som om hon var en liten hund. Sen kan man med halvgott samvete sätta sig vid datorn och kolla om man fått mejl, fast man egentligen har sagt till Maken att man ska jobba en stund. För har man fått mejl, måste man bara läsa och svara och plötsligt har man hamnat på Facebook. Där man inte fattar hur man gör för att slänga vidare den varma potatisen som man fått av Ugglemamma. Och då måste man bara kolla det. Fast jag vet fortfarande inte hur jag ska göra. Potatisklumpen är ju inte klickbar! Ja, och sen hamnar man plötsligt på sin blogg. Bara så där.

Igår kväll tänkte jag vara väldigt social när familjen plus en styck kompis hade fredagsmys framför tv´n. Jag skulle inte springa in till bloggen i varje reklampaus. Så jag satte mig i fåtöljen med datorn i knät istället. Fiffigt va? När alla var uppslukade av Idol, kunde jag lugnt surfa runt och leta upp sånt jag läst om i Internetworld. Trevlighet och effektivitet i en smäll. Det var bara det att när jag tittade upp efter ett tag, hade alla gått. Inte en kotte förutom jag i vardagsrummet. Måste fundera ut ett annat sätt att förena IT och mammeri.

6 Responses to “Agility, IT och mammeri”


  1. 1 Persilja september 22, 2007 kl. 5:42 e m

    Jag har min dator bredvid tv:n som äääääntligen hamnat i vardagsrummet. Så nu är det samling vid pumpen, bredvid mig alltså. Och sitter jag inte vid datorn sitter jag vid symaskinen som står bakom soffan. Det går inte att komma undan samvaro. Jag är mitt i smeten HELA tiden. Jag önskar det blev tomt ibland…
    Idag har det varit svampbob-maraton. Hjääälp! Är så less på Patrik sjöstjärna och Svampbob!!!

  2. 2 IT-mamman september 22, 2007 kl. 5:44 e m

    Persilja, mitt i smeten är både härligt och förfärligt. Fast just nu har jag gått undan för att få gjort lite skolarbete. Kul att du kikade in, så jag fick en anledning att ta mig till bloggen istället! Ha dé!

  3. 3 Annis september 22, 2007 kl. 7:20 e m

    Sitter just nu också med samma problem. Måste nog gå dit strax…men de ser på Svensson svensson och då känns du helt plötslig väldigt mycket mer intressant….kram från norrland<3

  4. 4 IT-mamman september 22, 2007 kl. 8:43 e m

    Annis, ja visst är det ett problem.😉 Kram på dig! Kikar in imorgon.

  5. 5 ugglemamma september 24, 2007 kl. 7:54 f m

    Förlåt att jag kastar potatis på dig😉

  6. 6 itmamman september 24, 2007 kl. 7:15 e m

    Ugglemamma, potatis är gott. Hit med mer!


Kommentera

