GoogleMaps

Hjälp, jag blev av med en viktig blogg i min Bloggroll när jag ordnade lite bland länkarna för ett tag sen. Ugglemammas blogg hade jag ofrivilligt raderat länken till. Förlåt, Ugglemamma, jag gillar din blogg jättemycket! Nu är misstaget tillrättat och du finns där igen.

Hittade en skojig grej hos henne. Man kan lägga in en kartbild från GoogleMaps i sin blogg. Man klickar på Länka till den här sidan och får en kod att bädda in. Jag testade och fick bara in länken ”Visa större karta” när jag ville lägga in en kartbild. Men det funkar om man klickar på länken. WordPress verkar inte ha stöd för allt fantastiskt som finns. Visar inte var jag bor, utan väljer Göteborg, en fin liten stad.

 

Visa större karta

3 Responses to “GoogleMaps”


  1. 1 Lallis september 17, 2007 kl. 8:56 f m

    Ja, det är ju lite kul med Google-maps:)
    Ha en fin dag.
    Kram Lallis

  2. 2 anne-marie Körling september 17, 2007 kl. 12:56 e m

    Hej IT-mammam – vill bara sända lite glädje över bloggen. Solen skiner… Du är bra…och jag kan inte länka…men det gör ingenting. Har läst…tycker om. Anne-Marie

  3. 3 IT-mamman september 17, 2007 kl. 9:32 e m

    Hej Lallis och Anne-Marie! Vad mycket solsken som spreds när ni kommenterade! Önskar er allt gott ni också.


Kommentera

