Träning är ack så viktigt

En paus mellan ätandet och tv-tittandet med familjen. (Jag har alltså än en gång smugit in till datorn.)

Vill bara säga att jag inte är en underdog helt och hållet. Idag har jag nämligen motionerat. Jorrå. Familjegympa med 2-åringen. Hon och jag har hoppat som studsbollar och sprungit till musik, flaxat som fåglar och plockat låtsasäpplen. Så nu kan jag väl med gott samvete svara ”Ja” på frågan om jag brukar gå och träna? I väskan ligger dessutom ett gäng friskvårdskuponger och bränner. De kan jag använda på simhallen eller något gym i byn. Hm, undrar om det blir av att jag tar mig dit? Men det kändes väldigt bra att gå in på kommunhuset och hämta ut dem. Utlämnartanten frågade vad jag hade tänkt göra med dem och jag svarade: ”Simma”. Kändes också bra. Även om det nu inte blir så. Och så har jag ju stavgången med grannarna. Vi har inte gått sen i maj. Men det kan jag också säga att jag gör. Vad bra det låter!

4 Responses to “Träning är ack så viktigt”


  1. 1 Bloggblad september 15, 2007 kl. 8:44 e m

    Vad käckt att ni får kuponger! Vi har ett gym i källaren på min skola… och 30 min friskvård per vecka på schemat. Och på tre år har jag fakiskt använt gymmet… är det 2 eller 3…. hm…. jo, 3 gånger. Mest fastnar jag i massagefåtöljen som står där i ett hörn och lockar: kom kom kom….

  2. 2 IT-mamman september 15, 2007 kl. 9:11 e m

    Bloggblad, va, gym i källaren? Massagefåtölj? Vad är det för en lyxskola? Och 30 min friskvård? Vi får inte gå på arbetstid, men kupongerna är väl inte fy skam de heller. Ska försöka vara duktig och använda dem. Fast jag är liksom inte gymtypen. Mer massagefåtöljstypen.

  3. 3 Ozzy - ikt-varianten september 15, 2007 kl. 11:28 e m

    Duktig träningsmamma! Skrev in min kursblogg-adress här nu om du vill snoka på vad jag gör. Kram kram

  4. 4 itmamman september 16, 2007 kl. 8:47 f m

    Ozzy, nu har jag snokat och försökt kommentera men det gick inte för jag har inget blogger-account. Kram, kram på dig med och krya på dig.


Kommentera

