Att tvinga sig själv

Ni som har följt min blogg en tid (alla fem) vet att jag var en aning orolig för mitt IT-uppdrag i skolan. Vem lurade jag, kändes det som. Nu har jag i alla fall tagit tjuren vid hornen och ordnat IT-hjälp för lärarna. Vem håller i det? Jo, jag. Pip.
I tisdags hade jag showtime för första gången. Några dök upp och frågade och frågade och jag visade och visade. Märkte faktiskt att jag kunde svara på en hel del. Fast nu ska jag erkänna att de som kom var de som ganska sällan loggar in på sin dator. Men det är väl samma som för eleverna, när man tvingas förklara så märker man att man kan en del iallafall. Lite grann.

10 Responses to “Att tvinga sig själv”


  1. 1 anne-marie Körling september 13, 2007 kl. 9:13 e m

    Heja… var inte rädd för din kunskap… bort med JANTE! Lyckliga dem som får ha dig som vägvisare…. Anne-Marie

  2. 2 anne-marie Körling september 13, 2007 kl. 9:14 e m

    Va…försvann mitt inlägg… jag tror inte du ska vara rädd för att inte kunna… du är säkert mer kunnig än du tror och känner till… sopa undan Jante… jag skulle gärna lyssna och vägledas av dig. Anne-Marie

  3. 3 anne-marie Körling september 13, 2007 kl. 9:15 e m

    Ja, du ser… fick alltså inte iväg mitt första inlägg…så mycket vet jag… Må så gott och var stolt. Anne-Marie

  4. 4 anne-marie Körling september 13, 2007 kl. 9:15 e m

    Va–nä nu…mitt första inlägg kom ju med…när är kursen… jag kommer genast…fniss..A-M

  5. 5 itmamman september 13, 2007 kl. 9:29 e m

    Ho, ho vad skoj att du kommenterar så vilt! Heja dig! Hur är läget i Edinburgh? Måste genast in till dig och kolla.

  6. 6 Maria-Jag blommar september 13, 2007 kl. 10:05 e m

    Länken dit som jag har och som fungerar för mig är:
    http://metaatem.net/words
    Det ser lite mysko ut…men om man skriver in tex sitt namn i rutan där så kommer det upp med olika bokstäver. Hoppas att det fungerar nu för det är roligt och vackert!

  7. 7 Persilja september 14, 2007 kl. 5:29 f m

    Vad skoj att du faktiskt upptäckt att du KAN! Har du verkligen tvivlat på det?
    Åå, tänk om du kunde komma och ha privatkurs med mig!
    Jag har sagt det förr: Lyllo din nya skola!

  8. 8 IT-mamman september 14, 2007 kl. 4:50 e m

    Tack Maria – Jag blommar, det var nog rätt länk från början, men jag var lite trögtänkt. Skojigt att prova sig ram med bokstäverna!

    Persilja, du är min största supporter. Vad skulle jag göra utan dig?

  9. 9 Bloggblad september 15, 2007 kl. 3:54 e m

    klart du kan! Kvinnor kan! (Det är inte mitt stridsrop – det är min mans uppmuntrande tillrop när jag ber om hjälp…)
    Men jag känner igen det där – ”inte kan väl jag?” Hur ofta säger män så? Jag känner flera stycken som inte alls kan det som de fått i uppdrag, men de har gladeligen tagit det på sig ändå.

  10. 10 IT-mamman september 15, 2007 kl. 5:43 e m

    Bloggblad, sicken skojig man du har! Men tänk om jag är en sån som tagit uppdraget fast att jag inte kan? Nej, usch nu ska jag tänka positivt. Kvinnor kan – jag kan, du kan, vi kan! Kram på dig!


Kommentera

