Diskret klädsel

Iförd linne med storskjorta över (egentligen badaccessoar enligt lappen när jag köpte den) samt ett par grönblårutiga leggings, möttes jag i morse av en tjej i klassen som ropade:

”Nä men fröken, vilka byxor!” (Fniss)

Lite senare under dagen rusade en annan tjej fram och nästan överföll mig.

”Nä men fröken (igen!), den där skjortan ska ju hänga utanför. Nu har ena fliken åkt innanför!” Med en blick som bannade mitt misstag och sa ”Jag kan väl inte hålla koll på dig hela dan”, hjälpte hon mig att rätta till min lilla fadäs.

Skönt att ha elever som bryr sig.

I morgon ska jag välja något mer diskret. Så jag inte blir upptäckt så lätt i korridorerna. Som det är nu blir jag stoppad var femte meter ungefär. En lärare vill ha hjälp med nya lösenord till sina elever, en annan undrar hur man fixar något jox i Fronter, en tredje vill att jag monterar isär skrivaren och tar ut ett tilltrasslat papper, en fjärde… Och jag som bara vill hinna till kaffeautomaten innan rasten är slut.

7 Responses to “Diskret klädsel”


  1. 1 Stylingakuten Svarar på nödrop! september 10, 2007 kl. 9:20 e m

    Haha! Stylingtips igen! Vilken färg är väggarna på skolan? Tänk väggfärg och du smälter in…
    (Jag tyckte du lät söt!)
    Men du, det kanske inte är kläderna!
    Jag menar, du är ju rätt poppis här i cyberspace också och vi har inte sett röken av vare sig rutiga byxor eller fladdrande skjortor…Det kanske bara är…ja…DU.
    Så vill du hinna till kaffeautomaten kanske du måste bli lite mera bitch.
    Du kanske inte vet vad det är?
    Nä, jag misstänkte det. Du får googla och försöka forska kring det!
    Kramen!

  2. 2 IT-mamman september 10, 2007 kl. 9:24 e m

    Poppis? Popis? Hur stavas det? Hade du sett mina besökssiffror så skulle du inte sagt så. Och färgen på väggarna? Det har jag ingen aning om. Sånt ser inte jag. Kanske gula? Måste kolla imorgon. Och ta på mig något gult.
    Kramen damen!

  3. 3 erica september 10, 2007 kl. 9:31 e m

    Va!! Inte visste jag att du jobbar på mitt jobb! Jobbet-där-man-inte-hinner-ha-rast. Mera kaffe åt tanterna! (=oss)
    ” Har du tid…?” ” Kan du…?” jag skulle bara ÅSSÅ..”

  4. 4 IT-mamman september 10, 2007 kl. 9:49 e m

    Erica, du med? Vad ska vi göra? Tantkaffe vill man ju bara ha!

  5. 5 Stylingakuten Svarar på nödrop! september 11, 2007 kl. 5:36 f m

    WoaW! Jag får vara dam, medan ni är tanter…få se nu , vilket är bäst? Tant eller dam?
    Det blir nog dam ialla fall. Fast när en ung kille i en affär säger ni och damen då vet jag inte om jag gillar det. Då är det nog bättre när 11-åringen är arg och kallar mig tant!

  6. 6 IT-mamman september 11, 2007 kl. 7:32 f m

    Stylingpersilja, du får också vara tant. Om du vill. Och du gillar ju kaffe. En stor kopp på morgonen var det va?


Kommentera

