Compact Living

Vi har ett litet sovrum, Maken och jag. I detta lilla sovrum har jag ett litet skrivbord. Det var tvunget att vara litet, 45 x 75 cm, för att överhuvud taget få plats. Vid detta lilla skrivbord har jag min lilla bärbara dator. Här har jag gjort många inlämningsuppgifter och andra illdåd stordåd. Så nu på morgonen när jag som vanligt av någon outgrundlig anledning hamnade här, när jag egentligen var på väg någon annanstans i huset, lyfte jag blicken från skärmen och tittade på vad som låg runt omkring datorn. Det var följande:

  1. en scanner
  2. två pärmar
  3. SIMS 2
  4. en barnbok
  5. en bordslampa
  6. ett headset
  7. en bordsmikrofon
  8. en bättre mikrofon
  9. ett hålslag
  10. en kamera
  11. ett gäng CD-skivor
  12. en pytteklänning till en pyttekanin
  13. Nordstedts Svenska Ordbok
  14. en äppelskrutt
  15. en urdrucken kaffekopp
  16. några snytpapper (usch)
  17. ett halsband
  18. ett limstift
  19. ett tidningsurklipp
  20. två bordsdukstyngder (var är de andra två?)
  21. ett trasigt burklock
  22. en liten anslagstavla som inte har kommit upp på väggen än (efter ett drygt halvår i min ägo)

På 45 x 75 cm bordsyta. Compact Living is my middle name.

Måste röja. Nu. Och spika upp anslagstavlan. NU.

8 Responses to “Compact Living”


  1. 1 farsan baloo september 9, 2007 kl. 7:47 f m

    Hejsan

    Bloggare med samvete? Då tycker jag att du ska titta in på Solidaritetsbloggen, stället för oss som gilar att hjälpa.

    http://delameddig.blogspot.com

    mvh / Marcus

  2. 2 itmamman september 9, 2007 kl. 8:08 f m

    Hej Farsan Baloo, kul med nya ansikten. Eller vaddå ansikten?
    Solidaritetsbloggen kan säkert vara bra, finns mycket bra där ute för den som nosar upp det. Gäller att välja rätt bland allt bara.

  3. 3 Stylingakuten Svarar på nödrop! september 9, 2007 kl. 9:39 f m

    Skaffa en hylla som är exakt så stor som datorn. Sätt den fast på väggen. Voila! Genast har du ingen yta att belamra. Och nej, att använda golvet är fusk.
    Gjorde en uppräkning av vad som fanns på detta bord trots att det ställdes hit så sent som för två dagar sen. Hrm, kom upp i 29 saker (som inte hörde till en dator). Jag är inte så säker på att jag vill kalla det att jag vann…
    Men du hade tur! WordPress laggade. Min kommentar försvann. Uppräkningen likaså. Den innehöll bla ett del av sonens skosula…

  4. 4 IT-mamman september 9, 2007 kl. 5:46 e m

    Men om jag inte får ha grejerna bredvid datorn och inte på golvet, var ska jag då ha dem? Svävandes i luften? Den var svår den…
    Så du säger at WordPress trilskades? Det var säkert bara du som kommenterade för fort.😉
    Förresten, tar du betalt för stylingtipset? Jag menar, nu har du ju egen firma och så. Eller kan jag muta dig på annat sätt?

  5. 5 anne-marie Körling september 10, 2007 kl. 7:01 e m

    tänk… jag skulle aldrig våga göra en sådan lista… man skulle bli förvånad över hur mycket man lägger på sina bord, stolar, under bord, under stolar… du är så rolig. Bra inlägg om särbegåvade barn… sär… jag vet inte jag gillar inte ordet sär— över huvudtaget. Känns inte rätt att SÄR..behandla. Jag vill ha mångfalden…och utveckla den.
    Allt gott. Anne-Marie

  6. 6 itmamman september 10, 2007 kl. 7:46 e m

    Anne-Marie, jag håller med. Gillar inte heller ordet ”sär”. Men de hade använt det i artikeln. Vad jag gillar med dig däremot är att du verkligen verkar utveckla mångfalden. Undrar ibland var du hämtar din energi.

  7. 7 Bloggblad september 11, 2007 kl. 4:53 e m

    Alltså – jag är slarvig av naturen (typ: ge mig ett papper och jag slarvar bort det medan jag håller i det) och har hela – törs jag erkänna? – fem (5) meter skrivbord… en lista på vad som finns där är alltså omöjligt att göra om jag ska få nåt mer gjort idag.

  8. 8 IT-mamman september 11, 2007 kl. 6:12 e m

    Snälla Bloggblad, ge mig listan!


Kommentera

