-Jag fixar kvällsmaten!

Inne hos Persilja trillas det köttbullar. Här i IT-huset är det torftigare. Hade tänkt att.. Tada: beställa hem pizza, men just som jag skulle meddela familjen detta, sa 8-åringen:

”Ikväll fixar jag kvällsmaten.”

Dra på trissor.

”Vad bra! Men vad behöver du? Har du kollat att vi har det som du hade tänkt göra?”

Jodå, det hade han. Sen fick jag inte komma in i köket. Han höll på länge och väl. Ibland hördes:

”Var är tejpen?” och ”Har vi mer gladpack?”

Så blev det äntligen dags att få se vad vi skulle få äta. Men då fick vi istället ett papper i handen:

lapp1.jpg

Sen följde några lappar till och till slut fick vi denna lapp:

lapp2.jpg

Vi blev i sista stund omdirigerade till gräsmattan i trädgården, för 8-åringen insåg att det skulle bli för jobbigt att släpa med sig alla hemligheter till lekplatsen. Väl sittandes på filten och rejält hungriga blev vi sedan serverade… Tada: Mackor med smör inslagna i gladpack. Väl ihoptejpade. Till detta serverades kallt vatten ur termos.

Det var mycket gott.

 

 

9 Responses to “-Jag fixar kvällsmaten!”


  1. 1 Pippi september 8, 2007 kl. 6:37 e m

    Vilket hjärtegull!🙂

  2. 2 itmamman september 8, 2007 kl. 6:43 e m

    Pippi har varit inne och läst hos dig precis. En extra kram till dig.

  3. 3 Persilja september 8, 2007 kl. 7:03 e m

    HAN kan väl följa med när 11-åringen kommer och praoar? Han har ett och annat att lära ut till mina gossar!!! Vilken initiativrikedom. Och tejp! Man vill ju bara sucka av beundran!!!

  4. 4 Lantliv Höga Kusten september 8, 2007 kl. 8:49 e m

    Tjohoo- vilket middagsmys.. hihihi

  5. 5 Pippi september 8, 2007 kl. 9:06 e m

    Tack, IT-mamman för kramarna… Det känns skönt att surfa runt på alla favoritbloggarna och läsa om sådant här mys som hos er och andra solskenshistorier när det känns motigt i övrigt. Det är tur att ni finns🙂

  6. 6 Maken september 8, 2007 kl. 9:52 e m

    Ett litet förtydligande: Han ropade bekymrat till mig genom syrrans fönster: ”Var har vi påsar?” Jag svarade att jag trodde de var slut. Men han har uppfunnit en slags nödpåse, konstruerad av tejp och gladpack. Och tidigare på dagen byggde han en minigolfbana. Host, jag måste nog öppna fönstret, det luktar lite skryt. Jag kunde inte låta bli.

  7. 7 itmamman september 8, 2007 kl. 10:11 e m

    Persilja, ni kan även få en tvååring på köpet när vi ändå håller på och portionerar ut våra barn.

    Lantliv Höga Kusten, skoj att se dig igen!

    Pippi, tur att du också finns. Och en extra tanke skickar jag till dig.

    Maken, ja det var skryt. Gå och lägg dig sa jag.

  8. 8 Persilja september 9, 2007 kl. 9:19 f m

    Ja, men visst! Tvååring också. (Hur ska jag komma ur detta nu då-hrmhrm!) JÄTTE-kul! (Öh, få se nu; säga att vi ska bort, njae då kan jag inte blogga som vanligt…öh, säga att jag är allergisk mot fler än sex barn…eller JA! Nu kom jag på´t:) Nämen vad trevligt! Skicka dem allihopa! Det går hur bra som helst! Så kommer mina fyra plus valpen till er samma vacka. Deal or no deal? (Mouhahaha!)


  1. 1 salt » Blog Archive » Detaljer om dagens kvällsmat Trackback vid september 8, 2007 kl. 10:00 e m

Kommentera

