Den är här nu (Uppdaterad)

Bilen har kommit.

Jag satt en stund vid datorn (nähä?) och hörde plötsligt hur en bil körde in på uppfarten. Insåg att Maken hade kommit hem med vår nya klenod – den som ska ersätta sekruttbilen. Barnen och jag tävlade om vem som var snabbast till dörren och fick då se denna skönhet:

bil.jpg

Dubbelvikning av skratt igen. Första gången var när jag såg bilden av bilen på Blocket. Nu skrattade jag nog ännu mer, för den såg ännu roligare ut i verkligheten. Barnen hoppade in i bilen fortare än kvickt. 8-åringen letade efter bakdörren, men hittade ingen, så han såg lite förvirrad ut. Men snart hade alla hittat in och nu är de iväg på en provtur – alla utom jag, för jag fick inte plats.

Uppdatering: Fick just mejl från Barndomsvänsmamman: ”Vilken fräsig bil ni har köpt!” (Förlåt Barndomsvänsmamman att jag avslöjar innehållet i mejlet, men så är det att vara vän till en bloggare!) Jaha, nu vet hela gatan att familjen X har köpt bil. Vi kör så vansinnigt många gånger gatan upp och ner varje dag, så det ska bli skönt att ha tre bilar ett tag nu innan vi blivit av med sekruttbilen. Då kan man ta bil nummer ett ena vändan, bil nummer två den andra och bil nummer tre den tredje. Sen börjar man om på nummer ett igen. Då kanske inte grannarna i alla de trettio husen som vi måste köra förbi längs med gatan känner igen att det är vi som far fram och tillbaka. Mycket bra. Kan slippa använda solglasögon och peruk. 🙂

11 Responses to “Den är här nu (Uppdaterad)”


  1. 1 Lilla B september 6, 2007 kl. 5:27 e m

    En sån häftig kärra! Åkte en gång med en god vän längs Avenyn. Hon hade precis köpt en sådan Hundkoja. Orange var den dessutom. Lysande orange! Vi skulle absolut glida sakta och parkera, sitta kvar och se hur folk beundrade bilen. Hon kommenterade nästan alla: ”Såg du den avundsjuka blicken, såg du?”. Nog såg allt jag att de tittade…..

  2. 2 Persilja september 6, 2007 kl. 6:13 e m

    Men halledudane då! Man får nästan lust att klappa den!
    Vi har valp och ni har hundkoja. Sak samma, typ.
    Jag skulle känna mig skittuff i den! Vad blank och ny den såg ut!

  3. 3 Ozzy september 6, 2007 kl. 6:22 e m

    Ni vet att mäklarföretaget M2 har såna bilar va? Stan är full av dem! Så, bli inte förvånade om någon knackar på och vill köpa huset.

  4. 4 itmamman september 6, 2007 kl. 7:41 e m

    Lilla B, så du tycker den är tuff då? Den har väckt viss munterhet här på gatan av traktens jultidningssäljande barn: ”Är den er?” Kul att kunna göra folk glada.

    Persilja, du får så gärna klappa den. Men ny vet jag inte. Nio år.

    Ozzy, aha, jag kan sadla om till mäklare!

  5. 5 Annis september 6, 2007 kl. 8:07 e m

    SÅÅÅÅÅ SÖÖÖT! Vi funderar på att byta bil men då till en buss…för att alla ska rymmas. Inge kul alls, de är noll charmiga…bara stora och otympliga.
    Funderar på att rösta bort ett barn när vi åker på semester;)

  6. 6 itmamman september 6, 2007 kl. 8:09 e m

    Annis, ha, ha, rösta bort… Du är crazy! Och söt.

  7. 7 anne-marie Körling september 6, 2007 kl. 8:40 e m

    Åh – en sån vill jag ha…om vi träffas…kan inte du köra mig ett varv runt mässan då… Anne-Marie

  8. 8 IT-mamman september 6, 2007 kl. 8:44 e m

    Anne-Marie, hade gärna gjort det, fast jag tänkte ju ta bussen dit. Stannar liksom utanför ingången.

  9. 9 Lotten Bergman september 7, 2007 kl. 6:04 f m

    Is it a plane?
    Is it a bird?
    Is it a sekruttbil?
    No, it’s a pluttbil!

    Lille Plutt, Plutt, Plutt …

    Fast i konsekvensens namn borde det ju i relation till sekrutt vara en piluttbil. När man ska ta just den bilen, sätter man pekfingret i magen på sin make/maka och vrålar:

    – Pilutta mej!

    Hm. Det där lät ju nästan ekivokt.

  10. 10 itmamman september 7, 2007 kl. 9:21 e m

    Lotten, Ahhh, piluttabilen. Bra namn. Fast pluttbilen var också bra. Nej, pruttbilen är nog det bästa namnet, för den låter så vrooomigt. Måste fila lite på namnförslagen så det blir helt rätt. Denna bil kräver något extra.


  1. 1 salt » Blog Archive » Diskriminering, på min ära Trackback vid september 13, 2007 kl. 7:55 f m

Kommentera

