Macportalen

Idag lanserades Macportalen. se med en stor gratisguide med massor av nedladdningsbara program till Mac och iPod. Synd att jag har gått över till PC. Men det finns kanske vettigt folk där ute som inte har övrgett sin Mac?

12 Responses to “Macportalen”


  1. 1 Persilja september 4, 2007 kl. 8:35 e m

    YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ska genast kolla!!!! ÄR det lagligt dessutom????

  2. 2 itmamman september 4, 2007 kl. 8:37 e m

    Exakt hur snabb var du nu? Jag hade knappt hunnit klicka Publish.
    Klart det är lagligt. Tror jag.

  3. 3 Persilja september 4, 2007 kl. 8:39 e m

    Jag skriver snabbare än min egen skugga!

  4. 4 itmamman september 4, 2007 kl. 8:41 e m

    Schvisch… där for hon!

  5. 5 Killfröken september 4, 2007 kl. 8:51 e m

    Helt utan att blanda in den apgamla fajten om PC vs. Mac. Hur kom det sig att du bytte från Mac till PC? Den normalt funtade personen brukar byta tvärtom i samband med ett uppvaknande av snudd på religös art…

  6. 6 itmamman september 4, 2007 kl. 9:51 e m

    Killfröken, javisst är det ologiskt. Uppvaknandet åt andra hållet bestod i att jag insåg att PC har greppet om skolan. Så med mina Mackunskaper var jag tämligen blåst i skolans värld. Därför blev det en PC, men resten av familjen kör med Mac. Fattar det som att du tillhör Mactypen?

  7. 7 Maken september 4, 2007 kl. 9:51 e m

    Holy macaroni. Jag fattade inte att det var Mac-program det handlade om, när jag skickade länken till dig. Jag vågar knappt titta, då kommer jag aldrig därifrån.
    Och Killfröken: Observera att IT-mamman själv skriver att ”…vettigt folk inte överger sin Mac.” Du ska veta att hon bor i ett hus där det finns minst tio macar av varierande ålder. 🙂

  8. 8 itmamman september 4, 2007 kl. 9:55 e m

    Maken, förlåt att jag inte gav credit till dig som skickade länken. Hallå alla, den kom alltså från honom! Och det är sant, Macanvändare är vettiga, förnuftiga människor – vi PC-användare är såna där starta-om-datorn-folk som bankar lite på datorn när den trilskas, vilket kan vara ganska ofta. (Puss Maken!)

  9. 9 Persilja september 5, 2007 kl. 8:34 e m

    Buhuhuhu! Kom tillbaka! Allt är förlåtet! Jag vill att du skriver inlägg! Snyft buhu! Jag ska aldrig mer vara elak! grin-yl-snyft-snörvel!

  10. 10 IT-mamman september 5, 2007 kl. 9:24 e m

    Ånej Persiljan, det är så härligt skönt att få sura lite och inte skriva något inlägg. Alldeles underbart. Tror jag ska ta och steka några pannkakor istället.
    (Skojar) Kram på dig!
    Överlevde du föräldramötet?

  11. 11 Persilja september 6, 2007 kl. 7:59 f m

    Var på treans, gick dåligt, blev invald i skolrådet, hehe, nej, det var helt frivilligt, jag känner stor tillfredställelse att få påverka i skolan på så sätt och dessutom glädjen att jag vet att vi ska bo här, jag KAN engagera mig, skön känsla. Igår var det föräldramöte i ettan, femman och sjuan. Jag klonade mig och gick på alla tre.
    Nej, jag gick inte på något. Fick sjuka barn som hade ont i huvud och illamående och det var bara att stanna hemma. Hade annars tänkt prioritera sjuans. (Maken bortrest.)

  12. 12 IT-mamman september 6, 2007 kl. 4:24 e m

    Persilja, bra! Ska någon sitta i föräldrarådet så är det du. Fast synd att barnen blev sjuka. Elände. Och Maken bortrest. En extra tanke till dig blir det idag.


Kommentera

