Ville ha

tidning1.jpgVarför hade jag inte den här kameran i somras när jag gick och fotade alla butiksskyltar jag kunde hitta i Alnwick, England? Varför? Den fixar till allt. I alla fall enligt testpatrullen i GP (31/8 – 2007). Fel vinkel blir rätt i kameran. Varför har jag inte förstått att jag har behov av en sån kamera? Jag som älskar skyltar.

Nu ska eleverna få arrangera engelsk by med småaffärer i klassrummet. Drömmen om en djuraffär eller en databutik kan bli sann. Skyltarna ska skrivs ut på A3 och klippas till. Men som ni ser blir skyltarna lite skeva. Inte helt lätt att få till det när de satt tre meter ovanför marken. Skulle haft en Casio Exilim EX Z-1200. Eller är det ännu ett i-landsproblem?
pets1.jpg

fish1.jpg

books11.jpg

8 Responses to “Ville ha”


  1. 1 Persilja september 1, 2007 kl. 8:11 f m

    OoooH! Var du in på Barter Books???

  2. 2 IT-mamman september 1, 2007 kl. 8:56 f m

    Persilja, har du hört om det? Något som ligger i lilla Alnwick? Men det var ett mysigt stället – en gammal järnvägsstation fullt av böcker. Du hade nog gillat det.

  3. 3 anne-marie Körling september 1, 2007 kl. 9:12 f m

    Jag också… så rolig undervisnings idé…dokumenterar du den? Gör det.
    Anne-Marie

  4. 4 itmamman september 1, 2007 kl. 12:28 e m

    Anne-Marie, idéen till affärer i klassrummet är nog inte min precis. Men kanske att smycka det med massa skyltar. Vi får se hur det går med dokumentationen. Ska försöka komma ihåg.

  5. 5 Persilja september 1, 2007 kl. 2:25 e m

    Nej, nej, så bevandrad är jag inte. Men det lät så fantastiskt mysigt med en av de största begagnadebokaffärerna i england. Det måste ju ha varit en höjdare!!!! Bara insupa doften. Jag älskar doften av gamla bibliotek…och antikvariat. Den mättade luften. Lite damm, gammalt. Mysigt.

  6. 6 IT-mamman september 1, 2007 kl. 2:45 e m

    Persilja, jo det var en höjdare. Mycket dammlukt, ett café, barnavdelning med leksaker att leka med och böcker att bäddra i. Gamla hårda stoppade soffor här och var. Ett leksakståg som åkte runt på banor uppe i taket. Något för alla. Och massvis av bokhyllor med böcker.

  7. 7 Bloggblad september 1, 2007 kl. 5:43 e m

    Mysigt! Och jag minns med nostalgi när jag för 20 år sen gjorde små pjäser på engelska från bl.a. affärer ihop med min första klass här i stan. Det är så länge sen att jag nu hejar på deras barn på mellanstadiet… ack ja…

  8. 8 IT-mamman september 1, 2007 kl. 8:16 e m

    Men Bloggblad, skulle inte du ha en bloggfri helg? Fast kul att höra ifrån dig.


Kommentera

