Google Sky

I Google Earth version 4.2 kan man titta på stjärnhimlen. Den nya tjänsten har precis lanserats och du kan läsa mer hos IDG.se. Jag har bara kollat lite, för egentligen ska jag sitta vid bordet och äta kräftor nu. Jag vet, lite sent, augusti är förbi.

Förresten det blev ingen bil idag. Istället kom Maken hem med en cykel till mig och det var lika bra det, för den slipper jag tanka. Den gamla hade jag haft i 26 år och sportaffären ville inte ta sig an att laga upp den, så skruttig var den.

Nä, nu kan jag inte gömma mig här längre. Kräftor var det.

4 Responses to “Google Sky”


  1. 1 Persilja september 1, 2007 kl. 8:06 e m

    Cykla är det bästa jag vet. Bättre än att jogga. Haha.
    Hur många växlar har du?
    Svara inte snälla! Jag bara härmade barnen på skolan. De frågar alltid det och värst vinner. Inga växlar och man är en looser.
    Den egentliga fråga borde vara hur många växlar använder du?

  2. 2 IT-mamman september 1, 2007 kl. 8:10 e m

    Oj, det har jag inte kollat. Måste ropa till maken och fråga.
    Ok, tre var det. Och fotbroms finnes. Alltså ingen flashig cykel, men jättefin ändå tycker jag. Så det blir till att använda tre växlar. Får prova den imorgon. Ska bara montera på barnsitsen där bak. 2-åringen älskar att cykla, men det har varit lite farligt den sista tiden. Har aldrig vetat när bromsen skulle ta och inte.

  3. 3 Persilja september 1, 2007 kl. 8:29 e m

    Men skulle inte du sörpla kräftor? Har du sölat ner tangentbordet nu?

    Vad avis jag blir. Jag vill också cykla med en tvååring därbak. Det är så mysigt!!!
    Kanske jag kan sätta Pommac där?

  4. 4 IT-mamman september 1, 2007 kl. 9:22 e m

    Färdigsörplat. Bra familjen, inga gäster, så jag smiter och tar disken sen. Eller egentligen var jag på väg förbi datorn men så ropade den på mig och då stannade jag en liiiiten stund.
    Ta du Pommac och sätt där bak. Då får grannarna nåt att prata om.


Kommentera

