Mycket Beep och lite hockey

Lärararbetslaget intog som sagt bowlinghallen i eftermiddags. Teambuilding på hög nivå. Det var kul. Fantastiskt kul. ”Beeep” lät de från våra banor mest hela tiden på grund av diverse övertramp. Och personalen fick springa som gaseller för att rädda alla de klot som fastnade i rännan och inte orkade ner. De suckade lite när vi bad dem hämta en armbandsklocka som hade farit med i kastet och låg och glimmade i rännan. Kollega Nummer Ett hade med sig Bowlinggurun – sin man. Det var bra. Jag lärde mig att inte slänga med armen rakt ner när jag tog de magiska fyra stegen fram till kanten. Slipper nog träningsvärk i armen imorgon på grund av det tipset. En annan bra grej var bowlingmaskinen som spyr ut kloten. Där blåser det väldigt. Man kan känna sig som Carola i Fångad av en stormvind om man känner för det. Eller så kan man bli av med handsvetten. Jag vet inte vilket det var menat för.

Vill ni veta hur det gick nu då? Jag vann över dem som spelade på samma bana! Fast om jag ska vara riktigt ärlig, så var motståndet inte så hårt. Den yngsta deltagaren var två år. Men jag vann.

8 Responses to “Mycket Beep och lite hockey”


  1. 1 Bloggblad augusti 30, 2007 kl. 7:59 e m

    Bowla har jag enbart gjort med kollegor… och sällan skrattat som när den äldre damen följde med klotet halvvägs till käglorna… på baken.

  2. 2 Annis augusti 30, 2007 kl. 8:03 e m

    JIIIIPPPPIIII!!!! Bravo it-mamsen…du är BÄST ingen protest!

  3. 3 itmamman augusti 30, 2007 kl. 8:42 e m

    Bloggblad, Är det sant?! Det måste ha sett helkul ut.

    Annis, Yeahhh, vilken supporter du är! Du skulle ha varit med.

  4. 4 Esters Mamma augusti 30, 2007 kl. 9:09 e m

    Du ser, det gick ju jättebra.

  5. 5 itmamman augusti 30, 2007 kl. 9:13 e m

    Esters Mamma, ja en tvååring kan man ju alltid klå.;-)

  6. 6 Esters Mamma augusti 30, 2007 kl. 9:37 e m

    Nu ska du inte vara sån utan tacksam för att du inte kom sist. Du hade ju inget staket … annars så hade du varit chapampion på stället.
    *jättedåligförlorare*

  7. 7 itmamman augusti 30, 2007 kl. 9:43 e m

    Esters Mamma, okej då, jag är störtglad!


Kommentera

