Lite uppmuntran och lite kommande träningsvärk

11-åringen var smått orolig för vad en del av träningskompisarna (mina elever) skulle säga om mig som lärare. Men idag när jag hämtade honom efter träningen sken det om honom. Han berättade att en i min klass hade frågat honom om jag sagt att de var jobbiga. 11-åringen hade sagt nej men kontrat med frågan om jag var bra som lärare. Killen hade svarat: ”Ja men det är klart!” Puh. Inte för att alla i klassen kanske tycker som just den killen, men jag tar till mig det i alla fall. Och nu vill jag understryka att jag själv tycker det är jobbigt med lärare som går och skryter över sin egen förträfflighet. Oftast är det de  som inte har speciellt mycket elevfokus som gör det. Så jag menar inte med ovanstående episod att skryta. Det var som sagt en elev. Men jag bidde glad.

I morgon ska jag bli manglad i bowling. Arbetslaget ska ha teambuilding. Förra gången jag bowlade med familjen var jag sämst. Hade världens träningsvärk i armen dan efter. Gjorde säkert allt fel, för man får väl inte träningsvärk av att bowla?

5 Responses to “Lite uppmuntran och lite kommande träningsvärk”


  1. 1 Esters Mamma augusti 29, 2007 kl. 8:16 e m

    Jag får träningsvärk av att spela bowling med Wii:n…
    Har inte spelat bowling på riktigt sen i mitten på graviditeten, ca 18 månader sen. Jag kommer alltid sist och tappar alltid klotet överallt där det inte ska vara… på andra banor, på mina fötter och i rännan jämt. Jag brukar få ha staket när jag spelar med familjen och är så lycklig för det.
    Lycka till!

  2. 2 Persilja augusti 29, 2007 kl. 8:20 e m

    Vad gulligt av sonen att checka läget för mor sin. Och lugna henne sen.
    Skönt med lite infiltration va?
    Och 11-åringarna pratar ju fortfarande…
    Jag menar hade han varit tretton hade man fått dra ur orden ur honom. Eller bända ut dem.

  3. 3 IT-mamman augusti 29, 2007 kl. 8:47 e m

    Esters Mamma, bra tips. Måste ta banan med staket.

    Persilja, ja han är min egen infiltratör. Fast han börjar visa trettonårstendenser.

  4. 4 Annis augusti 30, 2007 kl. 8:01 e m

    Sikta bara på tredje pilen från vänster så fixar sig resten..träningsvärk…hmmmm…har jag aldrig hört talas om. Var? Nu måste du börja träna lilla gumman…;)

  5. 5 itmamman augusti 30, 2007 kl. 8:49 e m

    Annis, du låter som värsta mästerbowlaren. Håller du kurser? Privatlektion?


Kommentera

