Monstret från Mars

Dagens fråga: Hur blir man pigg? (Svar mottages tacksamt)
Känner stressen över att hinna allt. Har jobbat mellan 8 och 16.30 med tio minutrers rast och nu väntar mer jobb. 45-timmarsveckan är tilltagen i underkant om man frågar mig. Så, det var dagens depp. Nu har alla som trott att jag alltid är uppåt och entusiastisk fått veta att den bilden inte stämmer. Blev hyllad av Ozzy idag för att jag inte säger taskiga saker. Det var upplyftande. Tror bara inte att mina elever håller med om det just idag. För idag var jag för några korta ögonblick Monstret från Mars när jag röt till så fönstren skallrade. Vissa rutiner som borde vara självklara sitter inte riktigt som de ska och vi jobbar på att de ska göra det. Ett par tillsägelser och sedan ryter monstret till. Så nu vet ni hur den rätta bilden av mig är. Önskar att jag imorgon får vara Prinsessan från Pluto.

9 Responses to “Monstret från Mars”


  1. 1 Annis augusti 27, 2007 kl. 7:05 e m

    Kan inte tänka mig att du är ett monster…du är garanterat ett gulligt i sådana fall. Idag är mitt huvud helt tomt. Att vara fröken är kul men ack vad man är slut i huvudet ibland. Inte mycket får hända när man kommer hem för då…kommer dubbelmonstret fram.;)

  2. 2 IT-mamman augusti 27, 2007 kl. 7:31 e m

    Annis, Mmm, dubbelmonster var nog ordet jag sökte.

  3. 3 Persilja augusti 27, 2007 kl. 8:05 e m

    Jag håller med Ozzy. Du säger aldrig elaka saker. Du försöker, men då måste du alltid ändå mildra det på slutet.
    Det är en GOD egenskap. Var glad för den. Och även om du röt idag så är jag hundra procent säker på att du mildrade det hela innan ni skiljdes åt.
    Am I right or am I right?

  4. 4 IT-mamman augusti 27, 2007 kl. 8:47 e m

    Well, well, kanske att jag gjorde det då. Men ändå…

  5. 5 Persilja augusti 28, 2007 kl. 9:36 f m

    Haha! Jag visste det!
    Dömd snäll! For ever!

  6. 6 Pippi augusti 28, 2007 kl. 7:39 e m

    Här har du en till som växlar mellan marsmonster och plutoprinsessa 😉 Tror att ungarna i det långa loppet uppskattar tydlighet och mänskliga lärare. Jag tror inte på konstant vänlighet *evil me*. Men motsatsen innebär ju däremot inte att man är elak… Vad vill jag ha sagt egentligen? *hmmm* Att det är mänskligt och bra att kunna visa alla typer av känslor kanske?! Tror i alla fall att du är uppskattad som pedagog och förebild. Sådeså. 🙂 Hoppas att rutinerna sätter sig snart!

  7. 7 IT-mamman augusti 28, 2007 kl. 8:05 e m

    Thanks Pippi! Tror detsamma om dig – att du är uppskattad alltså.

  8. 8 Arga Mamman augusti 28, 2007 kl. 8:18 e m

    Hej där! Long time no see eller vad det nu heter! Du – jag tycker det känns skönt när andra erkänner att de bara är människor! Kram!

  9. 9 IT-mamman augusti 28, 2007 kl. 8:20 e m

    Kram Arga Mamman! ja, du erkänner ju att du är arg ibland. Fast du verkar vara en riktigt trevlig typ!


Kommentera

