Facebook

Efter en natt på den tvåsitsiga soffan hos den mardrömsbenägne 8-åringen, kände jag mig redo att sätta mig och halvsova framför datorn en stund. Hade hört att Facebook är det nya MySpace och ville kolla in det. Kan Calle Bildt så kan väl jag. Så jag registrerade mig. Nu är det bara att vänta och se om det kan ge något. Registrerade in att jag ville ha Nya Zeeland som mitt nätverk. Inte vet jag varför, men det vore roligt att få kontakt med lärare långt bort. Vet inte hur långt skolorna har kommit inom IKT där, bara att de är duktiga på läsinlärning. Jag får återkomma med ris eller ros.

Ikväll ska min syster och jag se Underbar och älskad av alla. Martina Haag ni vet. En utekväll alltså! En kollega undrade härom dagen om jag gillade att ”parta”. Jag bad henne stava till det. Nej nu ljög jag, men jag svarade att det blir inte så mycket av med sånt – tre barn och så. Men jag uppskattade att hon frågade och ska försöka hänga på mina kollegor när det blir tillfälle. Tills dess får jag vara glad för lite bio.

6 Responses to “Facebook”


  1. 1 Bloggblad augusti 25, 2007 kl. 1:41 e m

    Jag har läst/hört en del om Facebook, men känner att det måste finnas saker som jag inte slår mig på… hinner knappt med mina favvobloggar, ju.

  2. 2 IT-mamman augusti 25, 2007 kl. 1:48 e m

    Bloggblad, jag känner nog likadant. Det tar mycket tid med allt man ger sig in i. Men Facebook får klara sig själv. Jag går nog in och tittar ibland. Ville mest se vad det var för något. Bloggen är egentligen fullt tillräcklig.

  3. 3 Persilja augusti 25, 2007 kl. 2:57 e m

    Parta…hette det så? haha! Man fattar i allafall vad det betyder. Trodde det fanns nya ord nuförtin! Det är hemskt så lite partande det är för en fyrabarnsmor! Iallafall partande utan barn. Fast det är inte hemskt. Jag gillar att va med mina barn. De får gärna parta med mig…

  4. 4 IT-mamman augusti 25, 2007 kl. 3:59 e m

    Persilja, ja det hette visst så. Och jag saknar inte partajande heller. Har aldrig varit en festprisse utom vid korta tillfällen i mitt liv. Gillar också att vara med mina barn. Ibland önskar man att man satt på en öde ö, men mest är det det bästa som finns.

  5. 5 Annis augusti 27, 2007 kl. 7:02 e m

    Har du fått napp på facebook? Är det som en hemsida eller? Jag hörde bara på radion att den var så big nu…

  6. 6 IT-mamman augusti 27, 2007 kl. 7:35 e m

    Annis, man lägger upp en profil – vad man gillar och sånt. Sen kan man söka kontakter i ett nätverk. Man kan koppla sin hemsida eller blogg eller vad man vill till det. Så det är big, säger du? Ja, kanske det. Har bara kikat lite på det och låter det nog vara nu.


Kommentera

