Jag är så lycklig

Kan det vara så här bra? Elever som växer inuti och mår bra. Kollegor som vill en väl. Solen som skiner. Maneter som bränner (Nej, det var inte så bra).

Efter tre dagar med eleverna och ett par utflykter ihop med den andra femteklassen, tycker jag att jag har börjat lära känna barnen så smått. Jag tror att de har fått förtroende för mig och vi har något att bygga på. Gott att känna så när helgen kommer.

10 Responses to “Jag är så lycklig”


  1. 1 Kajsasi augusti 24, 2007 kl. 6:12 e m

    Grattis till IKT ansvaret!
    Du har redan bestämt ditt projekt? Jag är fortfarande funderande!

  2. 2 IT-mamman augusti 24, 2007 kl. 6:59 e m

    Kajsasi, Ja, jag känner mig lite stressad att komma igång så jag blir klar till jul. Ska undersöka elevernas inställning till att använda datorn i hemmet och i skolan + vad de använder datorn till i hemmet och i skolan. Sen ska vi köra igång med bildbehandling, blogg, ordbehandling och annat och efter några månader ska jag undersöka hur deras inställning och användning har förändrats efter att de fått all denna IKT-undervisning. Vi får se hur det går.

  3. 3 Persilja augusti 24, 2007 kl. 9:16 e m

    Vad glad jag blir att allt är så bra! Jätteroligt! När allt känns så här så är det väl världens bästa jobb va???

  4. 4 Bloggblad augusti 24, 2007 kl. 9:28 e m

    Grattis till att du trivs så bra och orkar så mycket! Härligt att höra att du låter entusiastisk.

    Nu låter det som om jag är motsatsen – men icke! Jag älskar mina elever och har skitkul med dom – men jag har en åt gången… lite skillnad.

  5. 5 IT-mamman augusti 24, 2007 kl. 10:09 e m

    Persilja, kanske inte världens bästa, men med på tio-i-topp-listan.

    Bloggblad, dina elever kan vara glada att de har dig. Skitkul vill alla ha, så det är tur att du ger dem chans att ha det.

  6. 6 Persilja augusti 25, 2007 kl. 12:17 e m

    Har wordpress kommit igång nu? Provar:

    Vad står på topp i tio i topp-listan?

  7. 7 IT-mamman augusti 25, 2007 kl. 1:27 e m

    Persilja, ja WordPress har strulat men verkar fungera nu. Aj, den frågan om tio-i-topp-listan hade jag nog inte tänkt på att jag kunde få. Få se… något mer koncentrerat på IT inom skolan skulle vara kul. Upptäcksresande kan nog också finnas där. Och.. nej, jag kan nog inte fylla listan med så mycket annat. Lärarjobbet hamnar högt på Tre-i-topp-listan.

  8. 8 vi1b augusti 26, 2007 kl. 3:17 e m

    Lycka till med projektet!
    Adressen till klassens blogg är ”vi1B.wordpress.com”, men vi får se hur det går. Kul att pröva i alla fall.

  9. 9 IT-mamman augusti 26, 2007 kl. 3:31 e m

    Tack! Ska genast spana in er blogg!

  10. 10 IT-mamman augusti 26, 2007 kl. 3:33 e m

    Har varit inne på bloggen nu. Så bra att hålla kontakt med föräldrarna så! Ska kolla längre fram igen. Bravo!


Kommentera

