När ska de komma på mig?

Jag är upp över öronen heltidsarbetande. Alltså, plugga drygt heltid är inget mot detta. Jag har jobbat heltid förr och haft mycket att göra, men nu… har jag blivit vald av arbetslaget till IKT-ansvarig. My god! Me? Jag vill ju ha det uppdraget, men…. när ska de komma på mig? Att jag är en nolla. (Nej, tänk positivt!)
De ska helt enkelt inte få komma på mig! Jag måste läsa på om ALLT. Och ta reda på ALLT.

Idag gick IT-Räddaren-I-Nöden-Mannen igenom min multimediasal med mig och några andra. Det var faktiskt enkelt. Hej vad vi ska ha kul! Mer Truddelutt i skolan, som Anne-Marie Körling säger i senaste numret av Lärarnas Tidning. Och kursledaren på IKT-kursen gav mig klartecken för att börja mitt projekt i klassen. Berättar mer om det en annan gång. Orkar inte prata så mycket nu och mer arbete väntar ikväll.

En som orkar prata är Maken. Han var på raaaadio idag och snackade frysta ärtor. Är det ditt intresseområde kan du lyssna här. Välj programmet som började kl. 16. Fast du måste vänta ca 10 minuter innan du hör hans ljuva stämma. Lägg in en tvätt så länge.

3 Responses to “När ska de komma på mig?”


  1. 1 anne-marie Körling augusti 23, 2007 kl. 11:39 e m

    Hej – du är för söt. Ta det lungt på jobbet. Det blir lätt för mycket. Jag saknar redan skolan…men inte allt…men kollegor och allra mest mina elever…. puh… ska lyssna på din man imorgon. Ärtor tror jag är det absolut viktigate just nu – Anne-Marie

  2. 2 Persilja augusti 24, 2007 kl. 9:22 f m

    Måste ju lyssna till världens goaste dialekt…
    Om inte annat kommer de på dig när de läser din blogg…mouhahaha!
    Fast då kommer de ju på att de valde den rätta. Så var lugn du. Du grejar det galant! Heja ITmamma!

  3. 3 itmamman augusti 24, 2007 kl. 3:32 e m

    Anne-Marie och Persilja, ni behöver INTE lyssna på Maken min. Ni kommer bara skratta åt hans dialekt. Det gjorde de i Skåne, och jag förstår dem. Vi låter för sorgliga med vår dialekt.
    Och Persilja, mitt arbetslag har inte hittat min blogg än, det är jag nästan säker på. Fast några andra på skolan kanske har tipsat dem..


Kommentera

