Rapport från filminspelningen

Så var det över.

11-åringen satt och åt räkcoctail tillsammans med sin filmmamma i cirka fyra timmar. Eller åt och åt. Den skulle räcka hela tiden. Men han var nöjd. Trodde att hans bakhuvud kanske hade kommit med.

8-åringen led. Han fick vänta i sju och en halv timme på att få veta att hans scen var struken. Det värsta var inte att den var struken utan att det var ”sååå jobbigt att vänta”. Fast sen tyckte han att det var rätt okej eftersom han ändå tjänade 300 kronor och han hade lyckats fixa en svår attack på sitt Gameboy.

Själv var jag bara med under de två sista timmarna och höll på att gäspa ihjäl mig. Statisterna och jag satt på ovanvåningen av den gamla knarriga restaurangen och vi blev experter på att viska och hålla andan när de ropade ”Tystnad! Tagning.” Jag frågade den statistansvariga om Lia Boysen hade synts till, men nej, ingen av de svenska kändisarna var där. Några fransoser som fransmännen känner igen, men jag aldrig hört talas om, var på plats men det räknas liksom inte. Så där fick jag tji.

Men 11-åringen kan definitivt tänka sig att göra om detta en annan gång. 8-åringen kan det inte.

2 Responses to “Rapport från filminspelningen”


  1. 1 Annis augusti 20, 2007 kl. 9:07 e m

    Antar att det inte är ett så kul jobb i alla fall…händer säkert lite och samma sak om och om igen. Jag skulle nog bli tokig…har för mycket myror i baken. Tur jag får springa runt på jobbet, det gillar jag.

  2. 2 IT-mamman augusti 21, 2007 kl. 9:37 e m

    Du passar nog på ditt jobb om du har spring i benen! Hoppas de första dagarna har gått bra. Jag kikar in till dig i morgon när det är lugnare här.


Kommentera

