Ett flashigt jobb

Jag som precis började inse hur mycket jag gillar min nya arbetsplats. Alla är så trevliga. Vaktmästarna ler och flyttar undan det man ber dem om innan man hunnit säga ”Skulle du kunna…”

Och så skickar Barndomsvänsmamman ett mejl där hon länkar till den här sidan, så att jag börjar fundera på om familjen kanske ska ta och emigrera. Fy Barndomsvänsmamman, det var inte snällt! Fast jag gillar dig ändå.

15 Responses to “Ett flashigt jobb”


  1. 1 Annis augusti 20, 2007 kl. 9:09 e m

    Inte vill du dit…du vill ju till Piiiite…;)

  2. 2 Barndomsvänmamman augusti 20, 2007 kl. 10:11 e m

    Nä, inte emigrera….nu när vi äntligen fått så trevliga grannar! Ni får bara åka dit på ett par år…bo nära brorsan och åka ner till Hollywood och spana in filminspelningar, du kanske hinner göra det på lunchrasterna förrästen? Ni skulle gilla LA! Förutom alla jordbävningar, skallerormar och tarantellor så är det ett fantastiskt ställe…where it all happens! Maken skulle få massa kul att göra och ja….jag blir faktiskt avundsjuk. Innerst inne vill jag också dit, men jag är ju inte lärare och alla kan ju inte jobba på konsulatet. Natti-natti!

  3. 3 Persilja augusti 21, 2007 kl. 5:52 f m

    Vet du vart det säljs fejkade lärarbevis?

  4. 4 IT-mamman augusti 21, 2007 kl. 9:41 e m

    Annis, Vill jag till Piiiite? Det var nytt…

    Barndomsvänsmamman, Du avundsjuk? Som har bott i USA i över sju år? Och har en brorsdotter som har varit statist i samma film som Jennifer Aniston? Du har ju varit med om allt det roliga! Nu är det min tur!

    Pruseluskan, jag tror sånt går att ordna i USA. Ingenting är omöjligt bara man vill. Eller vad det heter.

  5. 5 erica augusti 22, 2007 kl. 9:30 e m

    Hej
    Grattis till nya jobbet och att det verkar flyta på riktigt bra…. och visst har Annis rätt DU vill till Pite…du vet bara inte om det än.🙂

  6. 6 Persilja augusti 23, 2007 kl. 5:56 f m

    Äh, Lule är finare! (ajjjjj!!!!-två mot en!!!!)

  7. 7 IT-mamman augusti 23, 2007 kl. 4:52 e m

    Erica, vad kul att du är här! Har saknat dig. Ja, jag kanske vill till Pite. Fast där finns ju inga lärarjobb har jag hört.

    Persilja, det blir svårt att välja mellan Pileå eller Lite eller Pule eller… kan man inte slå ihop dem?

  8. 8 Persilja augusti 23, 2007 kl. 6:25 e m

    Pluteå! Geni där!!!
    Hurra att vi hör från dig! Jobba på! Men jag skanar dig!!! Kram!

  9. 9 Persilja augusti 23, 2007 kl. 6:26 e m

    Jag skanar dig inte vad jag vet, men SAKNAR!

  10. 10 IT-mamman augusti 23, 2007 kl. 7:08 e m

    Persilja, Jag ”skanar” dig också! Har bara så förtvivlat mycket att göra. Just nu gör jag sånt på datorn som jag har lovat de andra i arbetslaget att ”det kan jag göra”. Vill ju inte bara vara till besvär för dem. Så tiden räcker inte till för så värst mycket bloggande. Men det kommer när jag bli varm i kläderna. Imorgon kanske.

  11. 11 Persilja augusti 23, 2007 kl. 7:30 e m

    Som sagt! Jobba på! När du väl har tid igen är vi en trogen fanclub som väntar. Ps. Jag är ordförande!

  12. 12 IT-mamman augusti 23, 2007 kl. 7:38 e m

    Och jag kan vara IT-ansvarig i din fanclub. Har blivit vald till det i mitt arbetslag. Hjälp, när ska de komma på att jag inget kan?!!

  13. 13 erica augusti 24, 2007 kl. 6:10 f m

    Hjulen snurrar så fort att det blir svårt att hänga med ibland. Vi har små sidoprojekt också som mitt härhemmahemliga http://www.miktis.se(vill inte marknadsföra mig här hemma än – lite skrajsen för vad folk ska tycka) , och en ansökan till patent och registreringsverket. 2 ungar och hela tvättstugan under renovering phu!

  14. 14 erica augusti 24, 2007 kl. 6:11 f m

    glad glad att ni saknat mig

  15. 15 itmamman augusti 24, 2007 kl. 3:30 e m

    Erica, vad spännande! Kör hårt! Och var inte rädd för vad folk ska tycka. Låt dem tycka vad de vill, du gör ju människor en tjänst när du delar med dig av dina erfarenheter.


Kommentera

