Mitt eget lilla ilandsproblem är löst

Rotade långt inne i garderoberna igår (Barnens garderober ser värre ut än min) och hittade till slut vad som behövdes för filminspelningen. Bestämde mig för att 11-åringen visst kunde ha svarta byxor, fast att filmbolagstanten hade sagt att den färgen inte gick bra. Hallå, sonen ska sitta vid ett bord och käka. Då ser man ändå inte brallorna. Men det gick inte! 11-åringen fick ett spel och vägrade. Maken plockade fram sina beiga chinos och med skärp i hällorna och rejält åtdraget såg det … lite mysko ut, men okej. Sonen var nöjd. Kajakmamman, som jag engagerat i ”problemet”, ringde senare på kvällen och meddelade att hon tänkte bli vår räddande ängel. Hennes son lånade ut sina finkläder. Bra. Säkert bättre än Makens chinos.

8 Responses to “Mitt eget lilla ilandsproblem är löst”


  1. 3 langstrump augusti 19, 2007 kl. 7:06 e m

    Vad bra det är med andra hjälpsamma föräldrar i närheten 🙂

  2. 5 Persilja augusti 20, 2007 kl. 5:55 f m

    Såg idag i DN ett reportage om filminspelningen i ORUST. Som jag redan visste om från andra källor. DN är inte särskilt snabba! Haha!

  3. 6 IT-mamman augusti 20, 2007 kl. 6:09 f m

    Ha, ha! Nej, de är nog inte så värst intresserade av vad som händer på Västkusten. Så du har DN? Eller läser du tidningar på nätet? Jag har börjat göra det mer och mer.

  4. 7 Persilja augusti 20, 2007 kl. 5:45 e m

    Jag har DN för att inte bli så insnöad…
    Man msåte ju bredda sina vyer lite vettu. Men jag har lokalblaska ocskå. Jag läser INTE tidningarna på nätet. ÄR supermegakonservativ på den punkten. Morgontidnigarna med morgonkaffet är dagens absoluta höjdpunkt. Nästan längtar efter morgonen!

  5. 8 itmamman augusti 20, 2007 kl. 8:22 e m

    Det låter ju bra. Att du inte är insnöad menar jag. Själv hatar jag att åka till pappersåtervinningen med tidningarna. Har just nu två tidningar och en tredje är visst beställd sa maken. Alldeles för mycket papper!


Kommentera

