Mina filmstjärnebarn (Uppdaterat)

Det ringde på mobilen ikväll.

”Hej, det är X på NågotnamnProduktion. Dina barn hade anmält sig som statister till den fransk-svenska filmen som spelas in just nu på Orust.

”Öh, jaa.”

”Kan de vara här på måndag klockan ett. Det kan ta nio – tio timmar.”

”Öh, nja vi jobbar, men det kan nog ordnas.”

Så jag ordnade så att deras mormor kör dit dem och sitter och väntar tills vi har jobbat klart och tar över.

”Jag vill inte vara med på film!” sa min mamma med eftertryck.

”Nej, nej, det behöver du inte”, sa jag och berättade inte att jag sa till filmbolagstanten att min mor säkerligen kunde tänka sig att vara med på ett hörn. De kan nog övertala henne. Nu är det bara ett problem. 8-åringen ska stå på en brygga med två ungdomar och titta på en kajak. Det kan bli problem om han måste stå där i nio – tio timmar. Han blir säkerligen uttråkad. Och han ska ha jacka på sig. Det får inte vara något tryck på den. Hmm, hans jacka har tryck. 11-åringen ska vara finklädd och sitta med sina statistföräldrar och äta mat på fin restaurang. Det kommer han att gilla. Äta i nio – tio timmar! Men han får inte ha något vitt eller svart på sig och inget med tryck. Han har en vit finskjorta, men den duger alltså inte. Sen har han inget man kan kalla finkläder, bara coolkläder. Så jag får åka och handla imorgon, vilket jag inte hinner. Märker ni att jag har ett i-landsproblem på halsen?

Uppdaterat: Och nu har jag tagit reda på vad det är för en film. Kan ju vara bra att veta vad man skickar iväg sina telningar på. Vuxna människor heter den. Hmmm, kan de va nåt bra?

11 Responses to “Mina filmstjärnebarn (Uppdaterat)”


  1. 1 Bloggblad augusti 18, 2007 kl. 7:37 e m

    Vad är ett litet klädproblem mot att ens barn blir kändisar???? Och drar in kosing!
    Vi tränar barnbarnet för fullt -på min blogg kan du se hur hon ligger i hårdträning för Allsång på Svansen.

  2. 2 IT-mamman augusti 18, 2007 kl. 8:46 e m

    Bloggblad, Det var en riktig hit! (Har varit inne och kollat) Hon kommer att gå långt.

  3. 3 Annis augusti 18, 2007 kl. 8:47 e m

    OOOHHHH Jesus vilket gigantiskt problem du har….jag blir helt slut. Hur orkar du…vara en kändis mamma…jag är så bekymrad. Kändismamma kan jag få skryta om att jag känner dig….hahahhahaha…förlåt att jag är liiiiiite svammlig nu….;)

  4. 4 itmamman augusti 18, 2007 kl. 8:55 e m

    Jag smakar på ordet…Kändismamma… Ja, det kan funka. Om det räknas att jag har barn som antagligen blir bortklippta ur filmen eller som man ser en nästipp av. Men de ser fram emot att tjäna 300 kronor var, så de får väl vara nöjda ändå.

  5. 5 Annis augusti 18, 2007 kl. 9:38 e m

    Jasså du är vid datorn du också…jag sitter bredvid min man som ligger framför tv:n. Försöker umgås på ett naturligt sätt 😉

  6. 6 itmamman augusti 18, 2007 kl. 9:44 e m

    Reklampaus. Ser på Rebus. Är det den skittråkiga filmen du menar? Jag gillar den jag.

  7. 7 Lallis augusti 18, 2007 kl. 10:42 e m

    Hahaha; så du kör opera?! *fnissar*
    Men det är ju hur kul som helst för barnen. Vilken upplevelse:)
    Kram Lallis

  8. 8 Persilja augusti 19, 2007 kl. 6:03 f m

    Oh, lalala! Kändismamma! Kändisbarn! Jag visste väl att det lönade sig att hänga vid den här bloggen!

  9. 9 IT-mamman augusti 19, 2007 kl. 7:35 f m

    Lallis, Schhhhhh, inte så högt!

    Persilja, Visst serru!

  10. 10 Ozzy - b-skådisen augusti 19, 2007 kl. 8:10 f m

    En gång i tiden var jag statist i ”Kniven i hjärtat”. Jag spelade dagisfröken och skulle säga hejdå till ett antal barn som skulle gå ut från dagiset. Och till huvudrollstjejen också oh yeah. Barnen tyckte det var skitkul att leka dagis. Första tagningen. Andra tagningen påpekade regissören att nu måste ni göra precis likadant som förra gången. Tagning. Lite allvarligare. Sen började barnen leka medans filmteamet filijoxade med sina prylar. Tredje tagningen. Då tyckte inte barnen att det var så kul längre. Lite krånglande barn, men det funkade. Men sen… fjärde tagningen kom första familjen släääpandes på ett ylande och storgråtande barn. Nästa barn hade en jättestor pinne med sig helt plötsligt. Sista barnet hoppade på ett ben och var mycket plågat.

    Och vilka var lugnast? Filmteamet. De hade filmat barn förr. Så det går nog bra för killarna. Hejja!

  11. 11 IT-mamman augusti 19, 2007 kl. 8:27 f m

    Ozzy, så du tror att det går bra?! Känns tryggt att veta. Och de är ju lite äldre än dagisbarn, så det kan gå…


Kommentera

