Bloggämne

Idag gick jag runt bakom min chef och lekte bil.

Nej jag har inte blivit knäppare än vanligt. Att leka bil ingick i mitt jobb. Vi hade utbildning i social och emotionell träning, för alla elever i grundskolan i vår kommun ska ha det på schemat. Så jag råkade hamna bakom min chef och skulle styra henne så hon inte krockade med någon annan när hon gick runt och blundade. Hon var nämligen en lyxbil. Hade hon varit en sekruttbil, hade det inte varit lika noga (Jag var inte helt allvarlig där…) Övningen känns kanske igen? Fast sen skulle bilen leta upp den som den trodde hade kört runt på den och så fick man provköra med olika förare. Nej, fel handgrepp – han kan det inte vara. Man övar att våga ta i varandra och att känna efter. Låter det flummigt? Jag hade iallafall roligt. Kunde knappt hålla mig för skratt, när jag började tänka på vad jag höll på med. Gå runt och försöka undvika att chefen råkar ut för en olycka! Hjälp. Bloggämne tänkte jag sen. Och därför skriver jag detta nu. Tro nu inte att jag leker bil hela dagarna i ända på jobbet. Det hinns med en hel del, men inget annat idag som jag tänkte ”bloggämne” om.

7 Responses to “Bloggämne”


  1. 1 Pippi augusti 17, 2007 kl. 5:37 e m

    Låter spännande och intressant med social och emotionell träning i skolan! Måste leta reda på lite mer om det där tror jag…

  2. 2 itmamman augusti 17, 2007 kl. 6:15 e m

    Pippi, jag kan ge dig titeln på en bok, men den finns i skolan, så det får bli efter helgen.

  3. 4 Persilja augusti 17, 2007 kl. 6:46 e m

    Skulle bara testa om din blogg tog emot flummigt, för den tog inte emot fubbigt.
    Jag gillar flum! Så det var inte en elak kommentar!

  4. 5 Persilja augusti 17, 2007 kl. 6:47 e m

    Hur lyckades jag hamna mellan Pippi och dig? Mina kommentarer kom mellan er fast ni stod där före mig! Flummigt!

  5. 6 Pippi augusti 17, 2007 kl. 11:28 e m

    Ja, jättegärna! Har hittat lite på set.st (?) – det verkar hur bra/intressant/spännande/roligt/viktigt/utamanande etc. som helst (iaf vid första ögonkastet). I like! Hur tycker du att det verkar?

  6. 7 itmamman augusti 18, 2007 kl. 8:39 f m

    Nu provar jag att kommentera igen. Hoppas det funkar…

    Persilja, du skrev nog ”fubbigt” istället. Sånt klarar nog inte filtret av.

    Det är nog samma SET som vi håller på med. Säkert bra, men jag är bara i startgropen, så jag kan inte utttala mig så värst än.


Kommentera

