En paxad stol

Första dagen med alla (år 1 till 9) samlade på jobbet. Mååånga ansikten. Jag tror faktiskt att jag kommer att trivas.

En annan stackars ny och jag fick ställa oss upp och visa vilka vi var vid första träffen.  Sen vid fikat var flera stycken, hör och häpna, måna om att jag skulle komma in i gemenskapen. En hade paxat en stol för min räkning. Det kallar jag välkomnande!

8 Responses to “En paxad stol”


  1. 1 Bloggblad augusti 15, 2007 kl. 4:10 e m

    Grattis! Då har du kommit till rätt ställe. Jag har bytt skola flera gånger – mest för att invandrarelever kommer/flyttar och behoven ändras – och jag har märkt enorm skillnad på olika ställen. En del skolor har öppen stämning och man är välkommen direkt – andra är mer stängda ”försök inte tränga dig på” som om de är sig själva nog.

    Ofta beror det på en själv hur man är, om man trivs, men eftersom jag är mig lik från skola till skola tror jag inte det beror så mycket på mig. Det är helt enkelt olika klimat. I år ska jag vara på två skolor – var alltså med på två konferenser i måndags, och det var skillnad i stämning som natt och dag.

  2. 2 Persilja augusti 15, 2007 kl. 5:25 e m

    Gud, vilka fina arbetskamrater de verkar vara! Det betyder mycket såna små saker! Vad glad jag blir!

  3. 3 Annis augusti 15, 2007 kl. 5:47 e m

    Sååå gulligt. Hon måste du sätta upp på listan över poolare. Jag skulle såklart gjort samma sak med dig. Kram!

  4. 4 itmamman augusti 15, 2007 kl. 8:42 e m

    Bloggblad, Persilja och Annis, Ja det betydde nog mer än hon förstod. På min förra skola var det inte så.

  5. 5 anne-marie Körling augusti 15, 2007 kl. 9:56 e m

    Oj – har du bytt skola… hoppas du får det väldigt väldigt bra. Det önskar jag dig. Anne-Marie

  6. 6 Lallis augusti 16, 2007 kl. 10:22 f m

    Härligt! DU kommer att trivas:)
    Kram Lallis

  7. 7 Pippi augusti 16, 2007 kl. 3:14 e m

    Vad härligt med en så välkomnande atmosfär!

  8. 8 IT-mamman augusti 16, 2007 kl. 7:02 e m

    Tack alla ovanstående för era uppmuntrande kommentarer!


Kommentera

