Projekt

Efter alla Englandsbilder ska jag nu visa vår egen trädgård. Ta da:

fixa.jpg

Inte så snyggt, eller hur? Maken har lagt plattor upp till det som ska bli cykelskjul (inte byggt ännu). Jordmassan bortanför plattorna ska bli rabatt. Mitt området. Köpte japanskt gräs, funkia och salvia idag som ska planteras där. Och sen är jag så snål så jag tar och delar växter från andra ställen i trädgården och fyller upp med dem. Fast först måste jag jordförbättra. Och drömma lite om hur vackert det kanske kan bli en dag.

9 Responses to “Projekt”


  1. 1 Lilla B augusti 12, 2007 kl. 6:41 e m

    Nähä – det är inte snålt att dela trädgårdsväxter. Det är en föryngringskur för dem. Dela dem måste man göra då och då för att de ska riktigt frodas. Fördelen är dessutom att man kan få många av samma sort. De som är duktiga odlare brukar säga att mindre än fem exemplar av varje sort ska man inte ha. Det blir plotter annars.

  2. 2 Persilja augusti 12, 2007 kl. 9:00 e m

    Vad har du när du jordförbättrar? Kompost eller hönsgödsel eller kogödsel eller… suger i mig kunskap om jord så lääär mig!
    Du måste ju visa din ätande gång! Var inte så blygsam! Du har ju en fantastisk trädgård som förtjänar att visas!

  3. 3 IT-mamman augusti 12, 2007 kl. 9:07 e m

    Tack Lilla B, tänkte väl det. Att det var bra menar jag. Inte bara snålt.

    Persilja, nu är det risk för att jag gör bort mig. (Trädgårdskunniga: Blunda!) Jag tänkte blanda upp jorden med gammalt pinnflis som har legat till sig i ihopknutna säckar i över ett år och blivit mull. Sen brukar jag köra på med massa koskit, men det blir till våren. Hönsgödsel är det ont om, svärmor har inga höns längre. Synd. Fast det kan bli väl starkt.
    Skulle jag visa min lilla gång? Om sju år kanske jag kan överväga det. Bloggar vi fortfarande då, tro?

  4. 4 Annis augusti 12, 2007 kl. 9:27 e m

    Det kommer att bli superduper. Skulle vilja se mer bilder på projekt…från trädgården….eller jag menar mer bilder från din trädgård och ditt hus. Det kanske finns i dina arkiv?

  5. 5 itmamman augusti 12, 2007 kl. 9:32 e m

    Nja, de finns inte utlagda på bloggen. Men vi kan diskutera saken. Affärsmässigt. Jag mejlar bilder till dig och du mejlar trädgårdsbilder från din trädgård till mig. Deal?

  6. 6 Annis augusti 12, 2007 kl. 9:42 e m

    Jaja gärna för mig, jag har lagt ut lite på min sida men jag tänker att det är lite trist för alla att se och kanske en del tror att jag vill skryta och det är man ju jätterädd för här i norrland. Inte bra alls att visa sina braiga sidor;) Kram! Det kommer i mailen.

  7. 7 Maria-Jag blommar augusti 12, 2007 kl. 10:25 e m

    Nu har jag ju hört talas om dig IT-mamman hos några av mina favoriter; Persilja och Annis och nu har jag hittat till dig!
    Härligt med projekt och drömmar om hur det ska bli! SMart att dela plantor från andra platser i trädgården, det är bra. Det är min plan också inför kommande rabatter…

  8. 8 pelle augusti 13, 2007 kl. 12:44 e m

    Bästa trädgårdsvän!

    Välkommen till oss på ”fårakullen” inne i byn, vi har gott om delbara växter, medtag spade och familj närhelst andan faller på!

    Projektpelle

  9. 9 IT-mamman augusti 13, 2007 kl. 1:36 e m

    Tack Annis, jag har fått dina bilder! Härliga! Skickar till dig i kvällningen.

    Maria – Jag blommar, kul att du hittade hit! Jag har hälsat på hos dig och återkommer. Var så säker.

    Pelle Rebell, Yes jag kommer! Så det heter fårakullen? Visste jag inte. Om ni inte har mördarsniglar så gräver jag gärna upp en planta. Vill ni, kära odlarvänner, ha någaot av mig? Inga mördarsniglar här än.


Kommentera

