Sista inlägget om England (Lovar!)

Resan till Alnwick blev alltså ett bloggämne, men jag ska försöka att runda av nu. Det gör jag med ytterligare några murar och annat.

Efter tio dagar åkte vi hem igen. Eftersom det varit diverse bombhot och sprängningar i landet under vår vistelse, var vi noga med hur vi packade vårt handbagage inför hemresan.

”Nej, min son, du kan inte ha en softairgunpistol i väskan. Den är ändå trasig. Släng den!”

Trots detta blev sonen visiterad och hans väska undersökt. 2-åringens väska visade sig också innehålla något mystiskt. Själv gick jag för ovanlighetens skull igenom utan problem. Fast jag var tvungen att provdricka 2-åringens drickfärdiga välling och provsmaka hennes burkmat. Ångrade att jag hade stoppat ner fiskburkmaten i väskan och inte något godare. Funderade på om jag skulle skoja med vakterna och låtsas falla död ner, men deras bistra uppsyn sa mig att det inte var vist att försöka skämta. Ibland får man gå på magkänsla.

Nu ska jag bli en vanlig bloggare igen och inte plåga andra än stackars släktingar och vänner som kommer och tror att de ska få middag. Istället får de… moahahaha…. bildvisning!

 

 

9 Responses to “Sista inlägget om England (Lovar!)”


  1. 1 Lallis augusti 11, 2007 kl. 11:53 f m

    Vilkan härliga bilder:)
    Mvh Lallis

  2. 2 Bloggblad augusti 11, 2007 kl. 6:11 e m

    Så trevliga bilder, de stör inte alls. Känns läskigt med alla kontroller – att de inte ens kan lita på en småbarnsmamma längre…

    1988 var vi på bilsemester och när vi besett katedralen i Winchester var p-huset avspärrat. Bombhot. Och då var det inte så himla vanligt då… det var läskigt. Och vårt första möte med den Farliga Verkligheten som många lever i ständigt.

  3. 3 IT-mamman augusti 11, 2007 kl. 7:30 e m

    Hej Lallis och välkommen! Har varit inne på din blogg, men hann inte kommentera. Ska ta mig en runda igen och läsa ordentligt. Gillar både dig och Bloggblad.

    Och Bloggblad, nej 1988 var det inte lika vanligt som nu. Måste ha varit läskigt som du skriver. Undrar hur det är att bo i London och behöva pendla med tunnelbanan? Man kanske blir avtrubbad.

  4. 4 Persilja augusti 11, 2007 kl. 10:17 e m

    VARFÖR är det det sista???
    Måste jag nästla in mig i er släkt för att få mer????
    Äh, jag får åka dit själv!!!
    Jag tycker dina bilder ser mycket mer lockande ut än deras egna på hemsidan-så DU kan nog sälja detta till dem!

  5. 5 IT-mamman augusti 11, 2007 kl. 10:21 e m

    Å gullpersilja! ja, du MÅSTE nog nästla dig in i vår släkt. Få se, er dotter och någon av våra söner. Vår dotter och en av era söner.(Kanske lite stor åldersskillnad?) Vilka jular vi ska ha! Hur brukar ni ha julskinkan – kall eller varm? Jag kan ta med köttbullar, så tar du… Äsch, vi kan prata om det när det närmar sig.

  6. 6 Persilja augusti 11, 2007 kl. 10:31 e m

    Hahaha! Vi kommer! Få se nu…2018 blir det bra? Aha! Ni vill komma till oss och snön. Okej-då spikar vi det. Vi får väl se vem som tar vem…Arrangerade äktenskap känns ju lite omodernt…

    Måste bara fråga vad du menade hos mig med att du kommenterade dina coh andra kommentarer…förstod ej. Är lite trög…
    Du kan svara imorrn. Du FÅR gå och sova!
    nighty nighty!

  7. 7 itmamman augusti 11, 2007 kl. 10:34 e m

    Ja det lät kanskke lite skumt. Det var så att när du kommenterade i din egen blogg, så stod det ”Av IT-mamman” eller nåt istället för Persilja. Skojigt!

  8. 8 Annis augusti 12, 2007 kl. 11:56 f m

    Ja du är rolig du…falla ned död i tullen. Det låter som ett Annis skämt. Du kunde väl ha tagit aprikospuré det är ju supergott…;)
    Kram

  9. 9 IT-mamman augusti 12, 2007 kl. 12:16 e m

    Aprikospuré får det bli nästa gång. Absolut. Om hon fortfarande gillar burkmat då. Kram på dig med!


Kommentera

