Alnwick Garden

Fortsättning på förra inlägget: Nu kommer jag till slottsträdgården som ligger på gångavstånd från själva slottet. Bambulabyrinten, den enorma trädkojan och häckarna med fönstergluggarna var vad jag gillade bäst. Rosariet var väl så där halvkul. Fint några veckor och sedan är allt fult samtidigt. Det fanns också en inhängnad del med giftiga växter där man bara fick gå med guide för att inte smygäta något.

poison11.jpg

Jag träffade ett gammalt par som var påväg till dit. Mannen blinkade till mig och sa konspiratoriskt: ”I thought I might find something for my wife there.” Hoppas tanten lever fortfarande.

Här kommer en rundvandring. Ingen musik som förskönar bilderna, bara ett smakprov:

4 Responses to “Alnwick Garden”


  1. 1 Ugglemamma augusti 10, 2007 kl. 5:31 e m

    Vackert!! Och PhotoStory uppladdad till YouTube? IT-mamma, jag är stolt över dig.

  2. 2 itmamman augusti 10, 2007 kl. 5:42 e m

    Hm, jag fick just en kommentar från Ugglemamma. Jag kan se den i admin, men inte här. Konstigt. Men Ugglemamma, tack för din uppmuntran! Fast det var ju inte så svårt. Det borde jag klara av.

  3. 3 itmamman augusti 10, 2007 kl. 6:10 e m

    Fel på kommentarfunktionen? Nu testar vi, får vi se.

  4. 4 itmamman augusti 10, 2007 kl. 6:12 e m

    Hurra, nu funkar det! Oj, jag måste sluta kommentera så mycket hos mig själv.


Kommentera

