Semesterberättelse

Jag har inte skrivit något om vår resa till England som vi gjorde strax efter midsommar, bland annat beroende på att jag tog så fruktansvärt mycket bilder som jag var tvungen att sortera först. (Tack Picasa för att Maken och jag inte behöver mejla alla fram och tillbaka!) Men nu slipper ingen som är här undan.

Vi åkte alltså till det älskade landet i väster, där som Supernanny bor ni vet,

 

nanny1.jpg

den vecka då:

• det blev översvämning i stora delar av England, dock inte uppe i nordvästra hörnet där vi höll till.

oversvamning.jpg

• bomber placerades ut lite här och var. (Har tyvärr ingen bild på en bomb)

• posten strejkade så vykorten hamnade i röda lådan ganska lääänge.

postlada.jpg

• det blev rökförbud på alla offentliga platser, även på pubarna.

pub.jpg

• landet fick ny premiärminister. (Märker ni rangordningen av händelser?)

En händelserik vecka alltså. Om man såg på nyheterna. Det som inte sades på där, men som var mer påtagligt för oss var att:

• Maken körde högertrafik det första han gjorde, men efter illgormande från mig i baksätet, körde han sedan snällt vänstertrafik hela den resterande tiden.

bil.jpg

 

• vi fick punktering på väg till flygplatsen. Här har jag ingen bild beroende på den bistra stämning som rådde vid tillfället. Hade jag halat upp en kamera och plåtat Maken när han krälade på marken och bytte däck, hade jag kanske inte bloggat idag.

• jag lyckades låsa ute Maken och låsa inne oss andra i familjen första kvällen i det hyrda huset. Baksidan kringärdades av murar, varav den ena var fyra meter hög. Det enda fönstret på nedervåningen gick i och för sig att öppna, men bara en liten del av ovandelen.

Trots detta är jag väldigt nöjd med resan, kanske beroende på alla hisnande vackra vyer. Särskilt murar (och broar) får mig att falla hänförd till marken. Om det dessutom slingrar murgröna på dem kan jag få en blackout.

bro11.jpg

Fortsättning följer. För den som orkar.

Sluta gäspa!!

 

4 Responses to “Semesterberättelse”


  1. 1 Annis augusti 8, 2007 kl. 10:51 e m

    Jag gäspar inte…läser febrilt. Gillar också det landet…skarpt.

  2. 2 IT-mamman augusti 9, 2007 kl. 6:40 f m

    Tack Annis för att du inte gäspar! Puh!

  3. 3 Persilja augusti 9, 2007 kl. 8:28 f m

    Äääääääntligen!!! Som jag väntat! Ser fram emot mera! Och mera grönt! Frossa nu! Jag vet att du tagit massor av gröna bilder!
    Så det är så där en BRO ser ut. Var det en sån du trodde att jag hade i trädgården! Haha! Fattar att du var imponerad och avundsjuk!
    Hm, rökförbud. Då blir det mysigt att gå på pubar igen och äta pudding och dricka vin/öl.
    Murgrönan kan du ju fixa (näe inte ALLS avundsjuk) så bron är då nästa tröskel. Något för mannen att mura? Till någon högtidsdag? Det ENDA du önskar dig är en ynka bro!!!

  4. 4 IT-mamman augusti 9, 2007 kl. 8:34 f m

    Japp, det var en sån bro jag trodde du hade och som du satt och dinglade med benen på. Och jag var såå avundsjuk. Helt rätt. Fast den bro du har är också nåt att drömma om. (Säg nu inte att jag är snäll för då tar jag tillbaka det!)
    Ska genast sätta upp en bro på min önskelista. På raden under ”växthus”. Eller kanske under ”Flyttad lekstuga”.
    Gick det bra att sova i tältet? Nej, förresten, jag kan ju kolla på din blogg själv. Vänta så ska jag ta mig dit!


Kommentera

