Första doppet i år

Håll i er:

Jag har badat. Idag den 7 augusti skedde det. Första doppet i år. Wow!

Här kommer redogörelsen: Killarna skulle lämnas över av deras mormor och hennes man när de angjorde Ellös brygga. Jag var där och tog emot klockan 16.07. Efter att ha lämpat av sovsäckar och annat i vår varma bil, gick vi mot badplatsen. Ett litet uppehåll gjordes i kiosken för att inköpa tre glassar, vilka snabbt åts upp. Därefter var det dags. Hittade ett bra ställe att lämna grejerna på på en klippa med utsikt över vattnet. Sedan sprang vi ner mot bryggan och…där hoppade 11-åringen i utan att först känna på vattnet. Jag fegade mig ner från samma brygga och…tog ett simtag! Yes! Sen ett till och ett till. ”Jag kan simma, jag har inte glömt hur man gör!” kunde jag ha ropat, men det gjorde jag inte av hänsyn till mina barn. (Ibland är jag en mycket omtänksam mamma.) Efter mig kom även 8-åringen i vattnet. Det var inte varmt, utan mer friskt, så att säga.

När jag simmat så pass mycket att jag tänkte att nu kunde jag med gott samvete blogga om detta, gick jag upp till utsiktsplatsen på klippan. Underbart! När kände jag mig så fri sist? (Förra helgen i Malmö kanske) Killarna klarade sig utan mig med bara lite övervakning på håll. Ingen 2-åring att ha ständig koll på. Fatta mig inte fel, jag gillar henne skarpt, men symbiosen med henne gör att man nästan har glömt hur det är att vara en egen person. Nu, snart tre år, börjar hon vandra ut i världen lite grann. Jag behöver inte finnas där exakt hela tiden. Och det är en ganska skön känsla.

Nu utmanar jag Persilja att ta sitt första dopp. Ni ska få asvarmt där uppe imorgon! Det finns inga ursäkter längre. Och jag utmanar naturligtvis alla andra som ännu inte badat i år också. Lämna kommentar här när ni har utfört uppdraget. Ett grattis utlovas!

10 Responses to “Första doppet i år”


  1. 1 Persilja augusti 8, 2007 kl. 12:22 f m

    Jag kände det! Att du oxå gjorde´t! Jag doppade mig samma dag och jag tog kameran med för att kunna bevisa´t!
    Tänk! vi fixade det! Bra va!
    Känner mig urnöjd och när jag nu ser att jag var utmanad till det också blir ju känslan ännu bättre!

  2. 2 /B augusti 8, 2007 kl. 8:02 f m

    Jag antar dopputmaningen!
    =)
    Här (jag bor ju på samma ort som Persilja) ÄR tokhett i dag, liksom i går. och nu finns ingen återvändo!
    /B
    http://www.lyckligagatans.blogg.se

  3. 3 Persilja augusti 8, 2007 kl. 8:55 f m

    Lycka till B! Det är sköööönt i vattnet! När man väl är i. Be ngn av pojkarna hälla en hink vatten på dig. Det gjorde en av mina, vilket var det avgörande, annars hade jag inte vågat!

  4. 4 anne-marie Körling augusti 8, 2007 kl. 9:57 f m

    Du – jag måste kommenterar på en gång – jag har bara läst inledningen och jag gapflabbar… jag badade alldeles nyligen själv. Fniss. Nu ska jag läsa färdigt. Gud så roligt. Anne-Marie

  5. 5 anne-marie Körling augusti 8, 2007 kl. 9:59 f m

    Nu har jag läst klart. Uppfriskande läsning – oj så jag skrattade. Du är så bra, så bra! Anne-Marie

  6. 6 IT-mamman augusti 8, 2007 kl. 2:58 e m

    GRATTIS Persilja!

    GRATTIS Anne-Marie!

    You made it!

    Och det kan bli ett GRATTIS till B om du klarar utmaningen. Jag väntar med spänning!

    Persilja hade kameran med sig! Det skulle man ju haft. Som bevis.

  7. 7 Lilla B augusti 8, 2007 kl. 7:34 e m

    Kan man få dispens från baderiet om man är mycket frusen av sig? Det ser så knepigt ut om man skulle bada med Helly Hansen….

  8. 8 itmamman augusti 8, 2007 kl. 7:44 e m

    Lilla B, skrattar🙂 ! Ja, det skulle allt se knepigt ut.
    Men har du ingen balja i växthuset där vattnet kan värmas upp och där du kan ta dig ett dopp. Det skulle jag kunna ge ett liiitet grattis för. Vad säger du? Antar du utmaningen då?

  9. 9 Lilla B augusti 8, 2007 kl. 7:57 e m

    Badbalja i växthuset?! Fasiken också att jag inte kommit på det själv!

  10. 10 itmamman augusti 8, 2007 kl. 8:56 e m

    Yes! Där satt den! Det ska va en badbalja i år.


Kommentera

