Utmanad

Jag har blivit utmanad av Decembertjej och ska nu ge er mitt bästa ordspråk och förklara varför jag valde det. Det blir svårt, för jag brukar inte gå och slänga mig med sådana. Men det mest tänkvärda jag kan komma på är:

Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. (Matt.7:12)

Varför: Inga krångligheter, bara att man inte ska sko sig på andra. Klagar jag över att sjukvården är dålig, ska jag inte betala folk svart eller göra svartjobb och på det viset undanhålla skatt som skulle ha gått till sjukvården. Till exempel. Ge och ta, inte bara ta.

Fast sen vill jag gärna ha med detta också. En bild från labyrinten i Alnwick Garden, England:

 

ordsprak11.jpg

Varför: Jag tror bilden ska få tala för sig själv.

Nu utmanar jag den som vill ha en utmaning. Du får helt enkelt välja dig själv. Ämnet är: Ett av mina första skolminnen. Jag har nämligen mest skoltankar i huvudet nu, så bättre kunde jag inte.

Reglerna är som följer:

  • Fundera ut ett ämne som du vill att någon ska skriva om (eller fotografera) och skriv ner det
  • Välj ut ca 5 bloggare som du tror skulle vilja skriva om ämnet och tala om att dom är utmanade.
  • Längst ned i inlägget klistrar du in listan över tidigare ämnen

Du som blir utmanad får skriva så långt eller kort du vill om ämnet, du kan fotografera bara eller både skriva eller fotografera. Du får välja 5 nya bloggare men fler eller färre går också bra. Har du blivit utmanad flera gånger får du välja det ämne du tycker är roligast om du inte vill vara med två gånger.


”Då gjorde jag bort mig”

”Ett sommarminne”

”Så ser en skön dag ut i mitt liv!”

”Favoritordspråk – och varför!”

Ett av mina första skolminnen”

2 Responses to “Utmanad”


  1. 1 decembertjej augusti 5, 2007 kl. 9:43 e m

    Vad kul att se ditt inlägg och få läsa dina tankar.
    Klokt, mycket klokt. Nickar här vid datorn🙂

    Sen gillar jag stenen med den ingraverade texten. Den har också en sån där poäng som man mår gott av att tänka på ibland.

    Ha det så himla gott!

  2. 2 IT-mamman augusti 6, 2007 kl. 7:23 f m

    Tack Decembertjej! Då har jag klarat utmaningen då?


Kommentera

