Äntligen sommar

Igår kväll kände vi att det faktiskt var sommar. Och packade ner diverse grillattiraljer, som vi sedan kånkade upp på berget. Barndomsvänsmamman (Jag har låtit henne byta namn), Altanbyggarpappan och deras barn baxade också upp en del. Sen satt vi där uppe och insöp sommarkvällen. Underbart. Detta kort är taget innan Barndomsvänsmamman hörsammade min uppmaning om att backa lite.

grilla.jpg

5 Responses to “Äntligen sommar”


  1. 1 /B augusti 4, 2007 kl. 6:42 e m

    Wow, vilken utsikt!
    Här är det också sommar, vi har grillat entrecote och jag sitter just nu och sippar på vinet som ”blev över”. I vår stad (Luleå) pågår festivalen Luleåkalaset för fullt och två av mina fem grabbar, de äldsta – 16 och 14 år – ska iväg och lyssna på band jag aldrig hört talas om.
    Själv ska jag sippa lite mer vin och sitta vvaken tills gossarna är ordentligt hemcyklade …
    =)
    /B
    http://www.lyckligagatans.blogg.se

  2. 2 decembertjej augusti 4, 2007 kl. 7:13 e m

    Allvarligt talat – bor du såhär året om???
    Det finns inte i min fantasi att man kan bo så nära havet, det gör man bara i sina drömmar. Jag ÄLSKAR havet men det är ju långt dit från där jag bor. Det ser i vilket fall helt underbart mysigt ut på bilden.

  3. 3 itmamman augusti 4, 2007 kl. 7:17 e m

    B, Aha, det är så det är när man har tonårsgrabbar – sitta hemma och vänta in dem. Vår äldste är 11 och har precis börjat ge sig ut lite mer på egen hand. Jag bävar… Fast det har sin charm det med.
    Grillad entrecote låter gott!

    Decembertjej, Jo, det är nära till havet, fast i år har vi knappt varit i närheten ändå. Men du bor ju nära en härlig sjö! Inga maneter. Det kallar jag att bada i lugn och ro!

  4. 4 Verkar funka...? augusti 4, 2007 kl. 8:42 e m

    Fy! Du ger en ju mardrömmar! Haha! Backa lite…
    Så nu bor ”Bettan Bump” där igen? Tänk att få bo granne med sin gamla bästis! Du får kalla henne bästisgrannen! Härma Lotten lite…
    Håller med dec.tjej fantastisk utsikt! Är det berget ovanför ert hus??? Woaw!!!
    Apropå B:S kommentar:jag hör faktiskt musiken ända hit från festivalen. Trots att det är över 8 km till stan! Så det är hallaballo där! Jag är SÅ glad att mina pojkar inte är där!

  5. 5 IT-mamman augusti 4, 2007 kl. 9:02 e m

    Persilja, du är ju väldigt bra på att klura ut saker, du! Nej, Bästisgrannen är ju upptaget, så det kunde jag ju inte ta.
    Ja, så ser det ut uppe på toppen av berget vid oss om man går en bit åt väster.
    Kul att få lite rapporter från Lulefestivalen i direktsändning så här på bloggen. Jag hör nästan hur det dunkar ända hit.

    Nä, nu är reklampausen slut, ska se fortsättningen av Rebus. Den är ganska läskig faktiskt. (Jag tål inte så mycket) Faktiskt läskigare än mig.


Kommentera

