Ett ointressant inlägg

Håll i er, här kommer dagens skryt.

Jag har

  • målat om garaget (Ååååååh!) Det blev falurött tyvärr, precis som innan. Hade velat ha det grått, men det blev så krångligt att beställa hem färg och blanda till, så jag tog den lätta vägen. Och livet står inte och faller med det.
  • städat huset

Det hade ju varit ädelt att ha gjort allt detta utan att blogga om det, men så långt har jag inte kommit i min personliga utveckling. Så nu vet ni det.

Här kommer beviset för att garaget blev målat idag (Fast så rött som det ser ut att vara på bilden är det inte i verkligheten. Hoppas jag.) Och det kommer även ett bevis på att nyckelkrokarna har kommit upp efter ett och ett halvt års väntan. Köpte nyckelringarna i England förra året. Sånt krafs som skyltar och annat med text älskar jag .

nycklar.jpg

Kommer ihåg att jag frågade försäljaren vad Tack Room betydde, eftersom det stod så på en annan nyckelring.

”Oh, you´re the third one with a funny accent to ask about that today! Where are you from?” sa han och förklarade att tack betyder sadel.

Funny accent! Jag? Som ni förstår köpte jag inte den nyckelringen. Har ju ingen häst. Fast å andra sidan har jag ingen walled garden, greenhouse (😦 ) eller shed heller, men de nyckelringarna köpte jag. Ingen riktig logik.

Ska erkänna att där med funny accent har jag inte riktigt kommit över än.

7 Responses to “Ett ointressant inlägg”


  1. 1 Pippi augusti 1, 2007 kl. 8:06 e m

    Snygg nyckelhängare!!! En sån hade jag gärna haft i hallen…🙂 Bra jobbat med hus och garage. Ibland är det ju faktiskt så att halva nöjet är att få berätta om hur duktig man varit även fast det kanske vore mer moget eller vad jag nu ska kalla det att inte göra det😉 Så långt har jag kommit…😀

  2. 2 itmamman augusti 1, 2007 kl. 9:03 e m

    Tack Pippi! Och helt rätt angående den där mognaden.

  3. 3 Du har väl läst hos mig idag din galning??? augusti 1, 2007 kl. 9:40 e m

    Vad ska man annars ha sin alldeles egna blogg till???

  4. 4 itmamman augusti 1, 2007 kl. 9:58 e m

    Oj, oj, börjar det ta slut? Abstinens? Vill du ha mer?

    Men Persilja, vad är detta? Jag får INGA mejl från dig när du kommenterar längre. Jag upprepar: INGA. Så att jag såg detta var en ren slump. Skriver du i mejladressen eller vad händer? Skakar fingrarna?

    Kram min vän – gillar dig ändå!

  5. 5 Du har väl läst hos mig idag din galning??? augusti 2, 2007 kl. 9:20 f m

    Me totally innocent!

    Gör på exakt samma sätt som alltid. Det är väl din computer som tycker att jag är där så ofta så hon tror att det är du…hahaha.

  6. 6 itmamman augusti 2, 2007 kl. 9:25 f m

    Nåt skumt är det.. Du finns inte i mitt spamfilter heller. Finns du verkligen på riktigt?

  7. 7 itmamman augusti 2, 2007 kl. 9:47 f m

    Jo men den här kommentaren fanns i min epostlåda. Då finns du alltså!


Kommentera

