God morgon

Vaknade i morse och såg:

radjur.jpg

Satte på kaffe och läste morgontidningen. Det mest intressanta där var att Michael Nyqvist jämförde datorn med en kanelbulle. Jag förstod inte riktigt på vilket sätt han tyckte att de liknade varandra, men kanske var det att datorn är mjuk och go. I så fall var det en fin jämförelse, tycker jag. Eller kan det vara så att bullen är varm precis som min dator, som ständigt är på? Fast nu har jag bestämt mig för att vara bloggtyst i några dagar. Det kan nog vara hälsosamt. Och bra för miljön.

 

5 Responses to “God morgon”


  1. 1 Persilja juli 28, 2007 kl. 9:17 f m

    Oj! Käkar de av dina växter också? Har ett bra rådjursskrämmartips nånstans-ska leta rätt på´t. Men du kanske har såna i mängd och parti.
    Hm. Så du anser att jag är en miljöbov nu också. Det är snart ingen hejd på att visa sitt ”rätta ansikte”! Men jag sparar iallafall vårdpengar! Skulle jag inte blogga kanske jag skulle behöva en massa (psyk)vård och så skulle jag kanske äta en massa medicin som jag sen kissade ut som senare skulle förgifta grundvattnet. Så här har du en som faktiskt tänker på miljön OCH bloggar! Ha!

  2. 2 anne-marie Körling juli 28, 2007 kl. 9:24 f m

    Nej – inte bloggtyst…nej, bara inte bloggtyst. Varm bulle – jag tror jag ska baka idag. Fritid. Bullbakande är det allra bästa. Allt gott. Anne-Marie

  3. 3 anne-marie Körling juli 28, 2007 kl. 9:25 f m

    Fästingarna tycker jag ser ut att vara hungriga. Uuuuuuu – läskigt. läskigare… rysning. Anne-Marie

  4. 4 kajsasi juli 28, 2007 kl. 9:56 f m

    Varma bullar, mmmm. Fick ett par av svägerskan idag! Igår gick eller snarare småsprang vi i skogen med en skogens man och träffade på ett rådjur. Visst är de fina! Även om de äter sånt´vi vill ha kvar.

  5. 5 IT-mamman juli 28, 2007 kl. 11:20 f m

    Vad kul att ni har hälsat på medan jag har haft datorn avstängd och sorterat MÄNGDER av kläder i klädkammaren. Har sparat nästan allt som barnen har haft för att andra ska kunna ärva. Men nu åker det ut och bara det mest nostalgiska sparas. Vissa ”ärvahögar” blir det förstås ändå..

    Persilja, de gulliga små terroristerna käkade upp halva mitt nyplanterade äppleträd förra året, så i vintras hägnade jag in det och då fick det vara ifred. Men annars går de mest och tittar på oss. Bor någonstans på berget.
    Och förstör miljön på vilket sätt du finner bäst, men får du välja mellan tabletter och bloggande – blogga! Se på mig, jag har redan brutit mitt bloggtystnadslöfte. Så går det när resten av familjen försvinner ut ur huset och jag ska sortera. Då ropar datorn på mig.

    Anne-Marie, som du ser så tystnar jag inte särskilt länge. Fast jag gick där nere i klädkammaren och funderade på att släcka ner min blogg och starta en ny mer hemlig. Fast i så fall kan man få adressen om man vill. Men jag vet inte. Har bara kommit på namnet till nya bloggen, fast det är för hemligt för att avslöjas här.
    Hade förresten en fästing som kröp på mig igår, men den satte sig aldrig fast. Fast jag räknar med att få några per år och än har det inte blivit någon. Så de kommer.

    Kajsasi, låter som rena idyllen hos dig. Vill du hjälpa mig sortera kläder istället?

    Nu ska åter bloggtystnad råda. I så där ett par timmar kanske. Heja miljön!
    Mot klädkammaren!


Kommentera

